rosa posthorn?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • photofreak
    • April 2007
    • 28

    rosa posthorn?

    någon som har dessa snäckor?
    just rosa?
    vill gärna ha sånna då jag blivit kär i postisar o har blå, bruna o leopardfläckiga hemma
  • Anneth
    • August 2006
    • 412

    #2
    Ja rosa posthorn skulle vara kul att ha, dom är så himla fina.

    Ganska nyligen såg jag på en norsk sida att det var en som sålde rosa äppelsnäckor, och det fanns även vita äppelsnäckor, så himla läckra..

    Hälsningar Anneth
    Hemsidan: http://hem.passagen.se/ontintios/
    Bloggen: http://annethsdjur.blogspot.com/

    Kommentar

    • photofreak
      • April 2007
      • 28

      #3
      oh det hade varit läckert, jag ahr gula äppelsniglar men hade lugnt velat ha rosa med!

      Kommentar

      • maria_
        • March 2007
        • 2867

        #4
        Jag fattar inte riktigt det här med posthornssnäckor. Enligt mina sökningar på internet så är det ni menar den pyttelilla platta kanelbullesnäckan som är så otroligt ful att man önskar att den inte fanns. Jag har den överallt i mitt akvarium sen jag skaffade billifilter och det nu inte längre finns någon pump som tar död på dem. Och jag menar verkligen ÖVERALLT. Glasen är fyllda av prickar som egentligen bara är äckliga små snigelungar. Varje gång jag gör ett delvattenbyte ligger det snäckor på botten av hinken sedan, för där finns så många att det inte går att undvika dem. Varje gång jag sticker ner handen i vattnet för att rätta till en växt som har flytit upp sitter det snäckor på armen när jag drar upp den. De är verkligen överallt, och ingenting kan stoppa dem.

        Samtidigt får jag väl säga att jag inte bara hatar snäckor, har en annan liten "ohyresnäcka" där också som jag tycker är skitsnygg. Tyvärr finns det inte lika många av den som av den andra..
        Med vänlig hälsning,
        hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

        Kommentar

        • Mamma Mia
          • December 2004
          • 2504

          #5
          Nä där har du helt fel Posthornsnäckan är mer "tredimensionell", större och jättenyttig. De ser ut som ett gammaldags posthorn (trumpet) därav namnet.

          Har du så många sniglar i ditt kar så matar du för mycket. Lägg ner ett salladsblad över natten och fiska sen upp dem på morognen - de lär garanterat ha satt sig där, nästan allihop
          Always look at the bright side of life

          Kommentar

          • Mamma Mia
            • December 2004
            • 2504

            #6
            Jag har röda posthorn, de är verkligen skitsnygga.Här http://www.snailshop.ashopcommerce.co.uk/ kan man köpa snäckor. Om någon ska beställa som bor i Stockholm, kan jag tänka mig att samköpa.
            Always look at the bright side of life

            Kommentar

            • maria_
              • March 2007
              • 2867

              #7
              Ursprungligen postat av Mamma Mia
              Nä där har du helt fel Posthornsnäckan är mer "tredimensionell", större och jättenyttig. De ser ut som ett gammaldags posthorn (trumpet) därav namnet.

              Har du så många sniglar i ditt kar så matar du för mycket. Lägg ner ett salladsblad över natten och fiska sen upp dem på morognen - de lär garanterat ha satt sig där, nästan allihop

              Tredimemsionellt platta? Jag tycker de ser tillplattade ut. De har liksom ingen utdragen "kanelbulletopp". Eller så är alla bilder som kommer upp på google felaktiga. Men jag ska försöka ta en bild på de små satarna idag, så får vi se.

              Matar för mycket vet jag inte om jag gör. Har fått veta att räkor ska ha varsin räkpellets varannan dag, så det är vad de får. Det där med salladsbladet har jag hört om tidigare, problemet är att jag inte gärna dödar dem. Det får jag så dåligt samvete av. Vill för övrigt inte riskera att bli av med någon av snyggingarna. Men jag ska försöka ta en bild när jag besöker mina fiskar idag, så kan jag kanske få veta här vad det är för något jag har.
              Med vänlig hälsning,
              hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

              Kommentar

              • photofreak
                • April 2007
                • 28

                #8
                här har du lite bilder på mina sniglar, dessa är inte alls som kanelbullarna haha dom är ju små o som sagt as jobbiga (har tyvärr sånna med) posthorn blir riktigt stora vad jag fattat det som upp till 3 cm i diameter

                här är iaf mina som jag har några utav dom





                det roliga är ju att dom finns i så många olika färger
                dom jag vet om är blå
                blå med leopardfläckar
                bruna
                bruna med leopardfläckar
                rosa
                röda

                det finns garanerat fler med
                dom jag ahr nu är ca 2 cm i diameter
                Senast redigerad av photofreak; 24 June 2007, 11:15.

                Kommentar

                • photofreak
                  • April 2007
                  • 28

                  #9
                  Ursprungligen postat av Mamma Mia
                  Jag har röda posthorn, de är verkligen skitsnygga.Här http://www.snailshop.ashopcommerce.co.uk/ kan man köpa snäckor. Om någon ska beställa som bor i Stockholm, kan jag tänka mig att samköpa.
                  kul att dom skriver att dom blå och dom fläckiga är ovanliga jag ahr massa små sånna bebisar i mitt kar
                  dom blå ha rjag fått från folk i sverige bara betalat frakten
                  vet dom som har röda med fast den röda ssom visadesi denna var mer neonrosa?
                  dom rosa jag sett är blekrosa hehe sånna vill jag ha fast neonrosa skulle vara coolt med

                  Kommentar

                  • Leonard
                    • January 2006
                    • 2352

                    #10
                    men Posthorn är väl precis samma snäcka som dom man inte vill ha?
                    18år. . . . . .<¨,)))--{
                    Zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=719155
                    Blogg: http://leo-scape.blogspot.com/

                    Kommentar

                    • maria_
                      • March 2007
                      • 2867

                      #11
                      Ursprungligen postat av photofreak
                      här har du lite bilder på mina sniglar, dessa är inte alls som kanelbullarna haha dom är ju små o som sagt as jobbiga (har tyvärr sånna med) posthorn blir riktigt stora vad jag fattat det som upp till 3 cm i diameter

                      här är iaf mina som jag har några utav dom





                      det roliga är ju att dom finns i så många olika färger
                      dom jag vet om är blå
                      blå med leopardfläckar
                      bruna
                      bruna med leopardfläckar
                      rosa
                      röda

                      det finns garanerat fler med
                      dom jag ahr nu är ca 2 cm i diameter

                      De var ju fina... Du vill inte byta dem mot platta kanelbullar?
                      Med vänlig hälsning,
                      hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

                      Kommentar

                      • Mamma Mia
                        • December 2004
                        • 2504

                        #12
                        Nej det är inte samma sort.

                        Ursprungligen postat av Leonard
                        men Posthorn är väl precis samma snäcka som dom man inte vill ha?
                        Always look at the bright side of life

                        Kommentar

                        • peterhaack
                          • November 2004
                          • 1752

                          #13
                          De små pest snäckorna blir nog max 5-6mm i diameter medan större posthornsnäckor kan blir 3cm
                          Siten där alla plantor växer PlantSwap!

                          Kommentar

                          • VioXiD
                            • April 2007
                            • 266

                            #14
                            Alla som vill bli av med sniglar/snäckor... skicka dom till mig
                            Jag kan betala frakten...
                            28L Projekt: Garra Rufa. 54L Projekt: Puffer Fig 8. 540L Projekt: Garra Rufa.

                            Kommentar

                            • peterhaack
                              • November 2004
                              • 1752

                              #15
                              Ursprungligen postat av VioXiD
                              Alla som vill bli av med sniglar/snäckor... skicka dom till mig
                              Jag kan betala frakten...
                              Vill du ha pest sniglar eller fodersniglar till botior.... eller bara sniglar överlag?
                              Siten där alla plantor växer PlantSwap!

                              Kommentar

                              Arbetssätt...