'red crystalräka'

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • aikmicke
    • March 2007
    • 21

    'red crystalräka'

    hej jag undrar om red crystal räkorna är svåra att få rom med eller yngel???

    en till sak: hur många måste man ha i ett 15 liters kar för att dom ska trivas...?
  • Mamma Mia
    • December 2004
    • 2504

    #2
    De får lätt ungar om deras vattenförhållanden är rätt (se artbeskrivningarna). I ett 15liters: tja, en 5-8 st. Med ett så litet kar måste man vara noga med vattenbytena, bara!
    Always look at the bright side of life

    Kommentar

    • aikmicke
      • March 2007
      • 21

      #3
      Ursprungligen postat av Mamma Mia
      De får lätt ungar om deras vattenförhållanden är rätt (se artbeskrivningarna). I ett 15liters: tja, en 5-8 st. Med ett så litet kar måste man vara noga med vattenbytena, bara!
      ok, tack... grad?

      Kommentar

      • Mamma Mia
        • December 2004
        • 2504

        #4
        Menar du temp på vattnet? Jag kör rumstemp = ca 20-23 grader. För varmt mår de inte bra av - inte heller kallt.
        Always look at the bright side of life

        Kommentar

        • aikmicke
          • March 2007
          • 21

          #5
          Ursprungligen postat av Mamma Mia
          Menar du temp på vattnet? Jag kör rumstemp = ca 20-23 grader. För varmt mår de inte bra av - inte heller kallt.
          ok, tack... vad kostar en räka??

          Kommentar

          • Mamma Mia
            • December 2004
            • 2504

            #6
            Tjaaa... köper du privat kan du hitta dem för runt 30 kr. Affärer tar väl upp till 70 kr, beror på var du bor!
            Always look at the bright side of life

            Kommentar

            • EvaPeva
              • May 2007
              • 765

              #7
              Kolla på annonserna här på zoopet, vet ja! Där kan man hitta riktiga fynd :-)

              Mvh Eva

              Kommentar

              • aikmicke
                • March 2007
                • 21

                #8
                Ursprungligen postat av EvaPeva
                Kolla på annonserna här på zoopet, vet ja! Där kan man hitta riktiga fynd :-)

                Mvh Eva
                ok, tack säljer du?

                Kommentar

                • mckvinnan
                  • December 2004
                  • 760

                  #9
                  Av egen erfarenhet kan jag säga att de inte alls är svåra att få att föröka sig... Hur många man kan ha i en 15 litersburk.. ja, det borde inte vara några problem att ha iaf 15-20 i den men om du börjar med kanske 4-6 st så lär du få fler ändå med tiden om de trivs. Jag har ingen aning om hur många jag har i 30 liters eller 65 liters burken hemma men sammanlagt har jag nog närmare 40-60 st...

                  I affären kostar de allt mellan 30-50 kr och privat kan du få dem från runt 20 spänn styck.

                  Ingen idé att fråga någon i forumet om de säljer då detta inte får tas upp i någon tråd. Skicka isf pm till personen ifråga eller som EvaPeva säger - kolla annonserna.
                  Senast redigerad av mckvinnan; 15 June 2007, 09:08.
                  Allt började med ett enda överlevande litet yngel av arten blåciklid.. Robinson R.I.P. Har för närvarande ett 80 liters väggakvarium, 600 liters sötvattensakvarium och 900 liters saltvattensakvarium.

                  Kommentar

                  • patriksg
                    • May 2007
                    • 1705

                    #10
                    Köpte privat för 25 kr st. tyckte att dom var mycket finare än dom jag köpte igår av en zooaffär.
                    Mvh Patrik

                    Kommentar

                    Arbetssätt...