1a Räkköp!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • EvaPeva
    • May 2007
    • 765

    1a Räkköp!

    Hej. Idag har jag gjort mitt första köp av räkor efter idogt undersökningsarbete här på zoopet där jag lärt mig massor! Tack alla för det !
    Nu till frågan. Räkorna jag köpte hette i butiken Rödstjärtsräka... Jag har aldrig sett det här på forumet (eller annanstans för den delen) & för mig ser den exakt ut som en körsbärsräka. Har jag eller butiken snurrat till det? Finns det nån som heter så? Tacksam för svar!

    Mvh Eva
  • Killer 21
    • May 2007
    • 60

    #2
    Jag skulle föreslå att du la upp en bild djuret om du har möjlighet.

    Det skulle underlätta om man hadde något att titta mot vid en identifiering men va jag vet så finns det ingen räka med det namnet. Om det nu inte är så att någon gjort en egenhändig översättning av något latinskt namn.

    Men tycker du att den ser ut som en körsbärs räka så är det nog så att det är en körsbärs räka.

    Kan ju vara läge att tipsa butiken om att de skall kolla upp rasen så att dom inte har blivit blåsta av någon taskig odlare som säljer körsbärs räkor till högt pris med påstående att det är Rödstjärtsräka
    Jag är inte synisk! Jag är synsk ja vet att det går åt helvete

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Sök på google på det tyska namnet Rotschwanzgarnele så hittar du rätt mycket info
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • EvaPeva
        • May 2007
        • 765

        #4
        Tack för era svar. Ska försöka fixa till en bild, men jag e nog den mest otekniska som finns

        Ska kolla upp sidan, Kjell, tack för tipset.

        Mvh Eva

        Kommentar

        • Pito
          • November 2005
          • 70

          #5
          leverantören Simontorp brukar sälja rödstjärtsräkor så det stämer nog

          Kommentar

          • EvaPeva
            • May 2007
            • 765

            #6
            Hej pito. Sak genast kolla in simontorps hemsida för att se om jag hittar nåt, tack för tipset.
            Mvh eva

            Kommentar

            Arbetssätt...