Krabba

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Xzion
    • June 2007
    • 237

    Krabba

    Hade en krabba i mitt akvarium. Det va en röd ganska liten krabba. Har hafft lite över en vecka.
    Tittade in i akvariumet när jag låg och kollade på film, då såg jag den gå över bottnen precis som vanligt. Sen när filmen va slut, max 10min senare så låg den på rygg bakom min javamossa. Den hade inte visat nå tecken på att den va dålig. För djuraffären sa att om den inte fick tillräkligt med mat och va hungrig så kunde den jaga fiskar och hugga dom. Men inge sånt har synts till. Jag vill bara veta vad detta plötsliga dödsfall har kunnat bero på. Och den kan inte ha dränkts! För den har suttit dagligen uppe på min pump och gottat i sig lite leverpastej jag lagt dit då och då.

    Lite svår fråga kanske, men undrar om ni har nå funderingar på vad som kan blivit fel

    ha't gött!

    //Fredrik
    One, two, Freddy's coming for you. Three, four, better lock your door. Five, six, grab your crucifix. Seven, eight, gonna stay up late.
    Nine, ten, never sleep again.


  • Amaro
    • January 2007
    • 1709

    #2
    vattenvärden okej ??

    dina fiskar kanske är för snabba för den lilla krabban så att han hinner hugga dem. han kanske gått runt och hungrat men det är ytterst tveksamt. Är de riktigt hungriga så är ett tecken på detta söndertrasade växter mm.

    att den dött sådär är ju ganska mystiskt, svårt att kunna säga exakt vad som hänt.

    jag skulle istället påpeka detta för butiken. du kanske fick hem en skadad eller sjuk krabba, sånt händer ofta. Det är ju aldrig alla som överlever om man säger så.

    leverpastej tycker jag låter lite fel. det kanske fungerar riktigt bra det vet jag inte, men jag skulle rekomendera tex ärtor, algtabletter och liknande, inte leverpastej som är behandlat med massa olika kryddor och annat. det kan ha vart pga felaktig kost.

    (har jag fel angående detta med leverpastejen så får någon gärna påpeka detta)

    gör såhär.

    gå ner till butiken och berätta om detta så kanske du får en ny.
    If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

    Kommentar

    • Xzion
      • June 2007
      • 237

      #3
      ja det ska jag göra. Jag vet att den har käkat på mina plecostomus tabletter, men kanske ändå inte rätt föda? Ingen aning om vad krabbor käkar, dom i butiken sa Flingfoder, men det tror jag knappast!

      Men som sagt, ska höra med djuraffären imorrn.

      tack för sånt snabbt svar!
      One, two, Freddy's coming for you. Three, four, better lock your door. Five, six, grab your crucifix. Seven, eight, gonna stay up late.
      Nine, ten, never sleep again.


      Kommentar

      • Vandal
        • January 2006
        • 1655

        #4
        säker på att den inte ömsat skal och gömt sig nånstans?

        har hänt rätt många att deras krabba "dör" och de spolar ner den och sen dyker den upp igen...
        ofta kan just en flytt eller en vattenförändring få skaldjuren att ömsa...

        mat från varmblodiga djur hör inte hemma i akvarier... det orsakar lätt vattenproblem om minsta lilla ligger kvar...
        over and out /Petter
        Techno, Akvarier, Sneakers och Fulöl

        http://saltvattenvandal.blogspot.com/

        Kommentar

        • Destroy
          • October 2007
          • 184

          #5
          Till mig sa dem att krabborna äter röda mygglarver och skaladeräkor från ica och min älskar räkor..

          Vill veta sen om du gick till djuraffären och pratade med dem om din krabba..

          Mvh
          Fish said to the Ocean:
          'without fishes there is nothing in the Ocean.'
          Ocean reply to the fish:
          without you there is nothing in my life...

          Kommentar

          • ecko_kim
            • December 2007
            • 37

            #6
            Förlåt om jag stör tråden men Xzion, finns det någon djuraffär i hedemora?
            Mvh Kim.
            /A.Avicularia
            /P.Cambridgei
            /Jaguar Ciklider

            Kommentar

            • patriksg
              • May 2007
              • 1705

              #7
              Vad heter krabban? Många av dom som behöver luft behöver även bräckt vatten!
              Mvh Patrik

              Kommentar

              Arbetssätt...