Krabba bär på romm och flyr.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Amaro
    • January 2007
    • 1709

    Krabba bär på romm och flyr.

    Tjenare, har 2st sånna små krabbor. Splendens lr vad de hette tror jag att det är.

    En av dessa (den mindre) har de senaste 2 dagarna försökt fly från akvariet och nästan lyckats måste jag medge riktigt skumt att se när den hänger på pumpens elkabel och försöker komma ut genom kabelhålet


    Men men, igår ville jag förstå varför detta betende helt plötsligt dykt upp. Då såg jag rommen under magen på krabban. Detta fick mig att minnas något jag läste någonstans. Att krabban går ut på land och söker sig till annat vatten. Jag minns dock inte det som stod om varför krabban gör detta, kan det beror på att den bär romm och vill lägga det någonstans säkert ???

    Idag flyttade jag stackarn till min 54liters i hopp om att detta simulerar betendet den hade. Förhoppningsvis försöker den inte fly därifrån.

    har någon information om min nuvarande tro stämmer eller ej ??

    en till fråga: hur bär man sig åt med rommen ?? lägger den rommen eller bär den det tills de kläcks ? är ynglen larver eller miniatyrer? behöver speciellt vatten mm ??

    Hjälp mig är ni snälla så kanske ni får 1-2 krabbor då de ynglat

    Mvh Amaro
    If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!
  • Amaro
    • January 2007
    • 1709

    #2
    Först min amano sen detta, har jag tur eller är det vattenvärdena undrar jag
    If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

    Kommentar

    • Amaro
      • January 2007
      • 1709

      #3
      Common dudes help mee
      If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

      Kommentar

      • Amaro
        • January 2007
        • 1709

        #4
        Är det ärligt talat ingen som kan något om detta eller??
        If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

        Kommentar

        • patriksg
          • May 2007
          • 1705

          #5
          Finns nog rätt lite info om krabbor. men om jag inte har helt fel så tror jag att krabborna vill gräva ner rommen, såg på discovery channel att många krabbor gör så, du kanske har för grov sand eller så? hoppas det är till nogon hjälp :P
          lycka till, skulle vara kul om du fick lite bebisar
          Mvh Patrik

          Kommentar

          Arbetssätt...