Hjärtatack av krabba

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kitkat
    • March 2007
    • 58

    Hjärtatack av krabba

    Köpte en Mangrove krabba för ca 1 mån sen. Såg förut att den låg död på rygg i akvariet. Jag tog ut den och spolade ner den i toan.

    Satte mig vid akvariet igen å tittade, då helt plötsligt kröp en krabba fram under en rot. Jag fick nästan hjärtatack.. hade ju bara köpt 1 krabba? Antar att dom byter skal men den va helt identisk med en riktig krabba ju? kan dom klona sig (hehe) eller va det verkligen bara ett skal?

    Har räkor i ett annat kar å dom byter ju skal men det ser man tydligt att det bara e ett vitt skal.

    Nån som varit med om liknande? Fattar nada?

  • Queen_xiter
    • January 2007
    • 264

    #2
    Hade en hummer för länge sedan, trodde den hade dött men när jag tog upp den så märkte jag att de bara var skalet. Men hade nog kunnat missa de om jag inte kollat.
    Kolla in min hemsida
    www.dammaquaristen.se

    Kommentar

    • Azur
      • March 2003
      • 12946

      #3
      Det var bara ett skal. Krabbor har tjocka skal, så när de ömsar ser den tomma huden väldigt mycket ut som hela djuret.
      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

      Kommentar

      • kitkat
        • March 2007
        • 58

        #4
        Ursprungligen postat av Azur
        Det var bara ett skal. Krabbor har tjocka skal, så när de ömsar ser den tomma huden väldigt mycket ut som hela djuret.
        Ok.. Tack då vet jag tills nästa gång då. Men vet du hur ofta dom byter skal? Nu är den mkt piggare också och e framme hela tiden, innan va den gömd ngr dar innan den bytte skal.

        I början va den väldigt jobbig och drog upp växter hela tiden och grävde överallt men det har den slutat med nu

        Kommentar

        Arbetssätt...