amanoräkor i nanokar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • polysperma
    • January 2007
    • 550

    amanoräkor i nanokar

    skulle va rolig å dra igång ett nano test:-D
    tjoppar i mina 2 amanos (japps vet att det är för få men väntar på leverans så jag kan höja beståndet) iaf så tror jag att det kanske inte var det inteligentaste jag gjort
    ingen fara med dom nu efter ett dygn men slog mej nu (ja jag är inte snabb när jag tänker heller) att det kanske blir stora temp skiftningar för dom.

    karet står i söderläge med dagsljuset som enda ljuskälla, det betyder att det kanske blir liiiite för varmt medans tempen då på kvällen går ner då solen försvinner.....
    vad tror ni? rena idiotin eller funkar det?
    dom verkar ju va mega pigga och trivs som bara den i nano karet (nano å nano 12 l är nog inte nano)
    ngt annat man kan ha istället för räkor?? som klarar sånna tempskiftningar?
    Även den bästa akvarist kan fela
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Så länge tempen är över fryspunkten och under 30+ så är det OK för Amanos.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • polysperma
      • January 2007
      • 550

      #3
      nja tempade nu å det är uppe i 32 men tror inte det stiger mycket mer men var väll mer jag tänkte på att det svajar, går ner till 24-26 på natten.
      vi pratar alltså om en tempraturväxling på 8 grader.
      dom verkar ju inte protestera utan är som vanligt. men frågan är ju hur bra det är i långaloppet....hmm tror dessutom dom "parade" sej i morse.... och det har inte hänt tidigare, fast kan ju va ett desperat försök att få generna att överleva innan dom kokar eller ngt. nä men allvarligt, är orolig över att den flexar för mycket i temp på dagen och natten.
      Även den bästa akvarist kan fela

      Kommentar

      Arbetssätt...