Snäckmedel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pumba
    • January 2007
    • 345

    Snäckmedel

    Hej.
    jag vet att detta inte är omtyckt av flera, inklusive mig själv, men fick med snigelägg på en växt från Zoobutiken och de tog typ 3-4 veckor och nu är kartet PROPPAT med sniglar, har dragit ner på maten men de ökar i allamerande fart, har en hel del yngel i sånna plastkar på sidan av karet och där trevs de små fanskapen då de finns mat osv där.

    Köpte idag motvilligt en flaska Snail EX, men blir inte klok på detta, verkar rätt giftigt om man gör fel med, ynglerna tror jag måste flytta innan då de troligen kommer dö hela gänget, har över 150 yngel av 5-6 olika sorters fiskar och känns ju dumt att riskera att ha död på dem.

    Men hur fasen ska detta gå till, de står att man ska ta bort filterpatronen och bara köra pumphuvudet för att få bra cirkulation, sen ska man ha i medlet, vänta 4 timmar sen byta MINST 30% av vattnet, man ska även plocka väck alla sniglar, men då behöver jag typ 4 veckor för att göra det då de i detta lag räknas i 1000 tal.

    Någon som använt Snail EX från SERA och kan förklara hur du gjorde och om de funkar.

    Jag har dessa runda platta snäckor....

    Sen vill jag inte höra massa kommentarer om att de är fel osv, de VET JAG REDAN, men har haft ett snigelfritt kar som gått länge nu och så blev de rena epedemin när jag fick i min nya växt, alla vattenvärden osv är kanon.
Arbetssätt...