Tresköldssköldpadda

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Wilmis
    • February 2003
    • 87

    Tresköldssköldpadda

    Jag har några frågor om tresköldssköldpaddor..
    Hur stora blir dom? Och hur stor akavrie/terrarie ,vad är bäst? ska dom ha?
    Är de svår skötta?

    Är väldigt sugen att skaffa en, men har aldrig haft sköldpadda tidigare...
  • annika&isak
    • November 2006
    • 180

    #2
    då är vi två då!
    är också sugen på att skaffa en treKÖLs-sköldpadda som är väl det hyfsat mest korrekta handelsnamnet. Annars kan man kalla de för "Reeves skölspadda" efter gubben som hittade dem. latinskt namn: Chinemys reevesi. testa att googla på det.

    det sägs att de blir mellan 12-16 cm (sköld-längd)men man får nog räkna med att de kan bli upp till en 20 cm, iaf honorna som blir större än hanarna.

    och så gillar de att gräva, så man ska helst ha en ordentlig landdel med sand. uv-ljus och värmelampa måste de ha.en vuxen reeves sköldpadda ska nog ha minst ett 160-200 liters akvarium med en vettig landdel för att må bra.

    jag är som sagt också grymt sugen på att skaffa en sån padda men tänker nog vänta lite . för det verkar vara mycket jobb att sätta upp ett schysst akvarium för dem. och just nu har jag varken tid eller pengar tyvärr...

    kolla in sköldpaddsforum för mer info:


    lite läsning på engelska:

    Welcome To Turtle Times Forums. As many will know, Turtle Times closed down a long time ago when it was the longest running Turtle Forum online. Sadly all content was lost and I would love to be able to restore it and over time I will do my best. If anyone is interested in helping out, please contact us. It's a huge job but hopefully we can work through it quickly.
    ------------------------------------
    112 liter: Sällskapsakvarium med Ancistrus, Platy, Neontetra och Äppelsnäcka
    37 liter: Lowtech med körsbärsräkor

    Kommentar

    • Wilmis
      • February 2003
      • 87

      #3
      Okeej, tack för informationen..
      ska läsa lite på de där sidorna ...

      Hör av dig om du köper en

      Kommentar

      Arbetssätt...