Finns det någon tåligare räka?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • maria_
    • March 2007
    • 2867

    Finns det någon tåligare räka?

    Finns det någon räkart som är lite tåligare än andra? En lämplig "nybörjarräka", liksom.
    Med vänlig hälsning,
    hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.
  • miluhe
    • June 2006
    • 2090

    #2
    Nybörjarräka som dessutom är jättefina är väl körsbärsräkan. jag började med 10. nu kan jag inte räkna dem.

    Kommentar

    • MaxRobban
      • August 2006
      • 1048

      #3
      Jag är allt annat än räkexpert... jag har bara körsbärsräkan som Miluhe berättar om och det var samma råd jag fick att det är den bästa att starta med.. men det är en vacker räka som är lätt att få tag på så gå på Miluhes råd...

      hälsn Robban

      Kommentar

      • polysperma
        • January 2007
        • 550

        #4
        jag tyckte cherryn var mega känslig amanon verkar överleva allt......
        trots toppen värden i karet så tvär dog en när jag hade koppat i dom, sen vid ett mindre vattenbyte så tvärdog dom......... jaja skit kommunen hade spolat ledningarna å det mesta kolade men iaf....... lite ska dom tåla, nu såg jag att min amano har överlevt dåligt vatten, legandes i en balja (han har gömt sej i javamossan) utan cirkulation å syre i 3 dygn, ner i ett nystartat kar utan ngn form av medel utan bara kranvatten å han ser pigg å glad ut...... det är en tålig räka det
        Även den bästa akvarist kan fela

        Kommentar

        • alcar
          • April 2005
          • 1398

          #5
          tror amanon hör till den tåligaste men är inte så lätta och odla tyvär äter mycket alger
          Senast redigerad av alcar; 28 March 2007, 16:41.
          mvh alexander
          min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=516459

          Kommentar

          Arbetssätt...