Afrikanska Jättesniglar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Piccola
    • September 2006
    • 175

    Afrikanska Jättesniglar

    Jag hittade en liten sida om sniglar och har drabbats av mersmak. Tänk bara om man hade en afrikansk Achatina achatina! De verkar så sööööta! Finns det möjligen någon som kan tänkas ha erfarenhet av landsniglar som husdjur?



    Tetrapak: neon-, rödmun-, prickfen-, sorgmantel-, kongo- och kejsartetror + ancistrus.
    Vilda klubben: ljusgula + röda regnbågsfiskar samt neonregnbågar och äppelsniglar.
  • rödtoppen
    • June 2006
    • 3148

    #2
    jag har haft sådana.
    Jag höll mina i ett tomt gammalt kar, de måste ha det fuktigt..de bajsar mycket och det är svårt att ha det fint, man måste städa bort bajsarna varje dag....jag tröttnade på dem redan efter 4 dagar
    / dtoppen /

    Kommentar

    • polysperma
      • January 2007
      • 550

      #3
      oooooo vad söt, men eftersom jag fick smuggla hem äppelsnäckan så kan jag nog fetglömma att min sambo släpper in ngt sånt
      Även den bästa akvarist kan fela

      Kommentar

      • daniel_i_malmö
        • April 2002
        • 1103

        #4
        Exotiske Insekter är en huvudsakligen dansk förening för de som sysslar med alla de sorters ryggradslösa djur, bland annat sniglar. Om du kollar under annonserna på deras forum så finns det en annons från en medlem som säljer just afrikanska jättesniglar, postad just idag.

        Malmö Akvarieförening
        no hope, no harm, just another false alarm

        Kommentar

        • Piccola
          • September 2006
          • 175

          #5
          Ursprungligen postat av rödtoppen
          jag har haft sådana.
          Jag höll mina i ett tomt gammalt kar, de måste ha det fuktigt..de bajsar mycket och det är svårt att ha det fint, man måste städa bort bajsarna varje dag....jag tröttnade på dem redan efter 4 dagar
          4 dagar - ja det låter ju inte så hoppfullt.

          Men hur ska de ha det - storlek på karet? Vattenskålar för fuktighet? Grenar, löv, sand...?
          Tetrapak: neon-, rödmun-, prickfen-, sorgmantel-, kongo- och kejsartetror + ancistrus.
          Vilda klubben: ljusgula + röda regnbågsfiskar samt neonregnbågar och äppelsniglar.

          Kommentar

          • Piccola
            • September 2006
            • 175

            #6
            Ursprungligen postat av polysperma
            oooooo vad söt, men eftersom jag fick smuggla hem äppelsnäckan så kan jag nog fetglömma att min sambo släpper in ngt sånt
            Jag lyckades få min sambo att smuggla äppelsnäckor till mig på flyget, i en påse med 100ml vatten i kavajen... Han blänger fortfarande lite snett på mina älskade äppelsnäckor.
            Tetrapak: neon-, rödmun-, prickfen-, sorgmantel-, kongo- och kejsartetror + ancistrus.
            Vilda klubben: ljusgula + röda regnbågsfiskar samt neonregnbågar och äppelsniglar.

            Kommentar

            • Piccola
              • September 2006
              • 175

              #7
              Ursprungligen postat av daniel_i_malmö
              Exotiske Insekter är en huvudsakligen dansk förening för de som sysslar med alla de sorters ryggradslösa djur, bland annat sniglar. Om du kollar under annonserna på deras forum så finns det en annons från en medlem som säljer just afrikanska jättesniglar, postad just idag.
              Har precis kontaktat säljaren och kommit överens om att jag ska köpa en snigel i höst efter flytten! Det ska bli så spännande, återstår att se vad sambon säger när han får veta att vi ska få fler husdjur. Igen...
              Tetrapak: neon-, rödmun-, prickfen-, sorgmantel-, kongo- och kejsartetror + ancistrus.
              Vilda klubben: ljusgula + röda regnbågsfiskar samt neonregnbågar och äppelsniglar.

              Kommentar

              • gul_zebra
                • May 2005
                • 9

                #8
                Afrikanska jättelandsnäckor har jag haft en hel hög av, härliga djur
                Favoriten är helt klart Achatina achatina och Archachatina marginata suturalis, underbara! <3 Enda nackdelen är väl att de skitar ner så förbannat ^^

                Ang storleken på "burken" så finns iaf en kalkylator på samma sida som bilden du länkade till
                A calculator to help determine what size enclosure is needs for various amounts of different species of snails

                Kommentar

                Arbetssätt...