Hur får Körsbärsräkor kön?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Annadep
    • November 2005
    • 1

    Hur får Körsbärsräkor kön?

    Ska det vara omöjligt att få tag på körsbärsräkor utan äggfläck eller har hanarna också en liknande "sadel"? Det jag undrar är om dessa räkor byter kön till honor när de blir äldre som tex de räkor man äter gör. Jag hade dessa för ett antal år sen då de var lite svåra att få tag på - bara honor. Nu har jag köpt igen och så fort de fått lite storlek (ngr var ungar från början) så kom den gula äggfläcken. -Eller har jag bara otur. Det lär ju inte bli några ungar så här.. Hälsningar Anna
  • Sonja
    • October 2003
    • 7357

    #2
    Ursprungligen postat av Annadep
    Ska det vara omöjligt att få tag på körsbärsräkor utan äggfläck eller har hanarna också en liknande "sadel"? Det jag undrar är om dessa räkor byter kön till honor när de blir äldre som tex de räkor man äter gör. Jag hade dessa för ett antal år sen då de var lite svåra att få tag på - bara honor. Nu har jag köpt igen och så fort de fått lite storlek (ngr var ungar från början) så kom den gula äggfläcken. -Eller har jag bara otur. Det lär ju inte bli några ungar så här.. Hälsningar Anna
    Jag tror nog mer på att du haft otur. Hanarna har inte äggfläck, och inte alls lika mycket färg som honorna. Om du försöker välja så färglösa körsbärsräkor som möjligt borde chansen att få med hanar öka betydligt.
    Alltid nyfiken!
    Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

    Kommentar

    • Amanda321
      • February 2007
      • 587

      #3
      hur ser man skillnad på att det är hane ellr hona på amano räkor??
      30 L - 60 L - 150 L
      //Amanda

      Kommentar

      • tummen
        • March 2005
        • 5199

        #4
        Ursprungligen postat av Amanda321
        hur ser man skillnad på att det är hane ellr hona på amano räkor??
        Det var väl FEL tråd att fråga i va? Kolla i artbeskrivningarna, eller i en AMANOtråd istället.... OJ vad arg jag var nu, KANSE det blivit dags att lägga sig???? Är dock olidligt trött på "offtopic"-frågor i trådarna....håll dig till ämnet, eller starta en egen tråd....
        Thomas "tummen" Wallén

        Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

        Kommentar

        • Sonja
          • October 2003
          • 7357

          #5
          Inte bli sur nu, Tummen Att man lägger en räkfråga lite fel kan bero på den där lååånga räkfaktatråden där det frågas och berättas om det mesta i en salig röra. Den har ju nästan blivit som en allmän blogg

          Men det är inte säker man får svar på amanoräkor i en tråd om körsbär, det är sant
          Alltid nyfiken!
          Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

          Kommentar

          • Amanda321
            • February 2007
            • 587

            #6
            nee det förstås men httar ingen tråd där dom berättar det förutom att dom har en stor fläck på magen ellr nått sånt
            30 L - 60 L - 150 L
            //Amanda

            Kommentar

            Arbetssätt...