Krabb Hjälp

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sucksdorff
    • December 2006
    • 239

    Krabb Hjälp

    Hej jag behöver goda råd angående krabbor. Har under loppet av ca 6mån, förlorat 4! st. Min första krabba dog efter ca 1 v, men det var mitt fel, hade ingen aning om att de skulle ha möjlighet att komma över ytan. Jag byggde upp med stenar och rötter och köpte efter ett tag en ny. Verkade trivas klättrade och åt och sen bara knall fall efter några veckor.Nästa krabba hade bara en klo när jag köpte honom, trodde att det kanske var därför han dog efter ett tag.Min sista som dog i går köpte jag två veckor innan efter att återigen försäkrat mej om (med försäljaren) att dom inte behöver något speciellt som jag saknar. Är det någon som vet vad som kan vara fel ?Det är ett 200l med bra värden och en temp på ca 25. Röd dvärgrabba var arten på alla 4.
  • Mopsen
    • November 2006
    • 95

    #2
    Vad ger du dom för mat?? Är det en vanlig rödklo krabba du har då eller? Jag pratade med en som säljer dom och hon sa att det ända dom behövde äta va råa morötter i skivor. Man kan ju ge dom vindruvor och äpplen oxå men dom skulle tydligen kunna klara sig på enbart morötter. Kanske nåt sånt? Jag vet inte, men det va ett förslag iaf.
    Emma

    Kommentar

    • sucksdorff
      • December 2006
      • 239

      #3
      HEJ ENLIGT MANNEN I AFFÄREN ÄTER DOM SAMMA SMÅ TABLETTER SOM MALARNA GÖR. jAG SÅG IBLAND ATT HAN TOG EN BIT O SATT OÅT PÅ. MEN DET KANSKE INTE VAR TILLRÄCKLIGT,? MEN MAN TYCKER JU ATT HAN BORDE VETA.

      Kommentar

      • Mopsen
        • November 2006
        • 95

        #4
        Dom krabborna som jag pratar om är iaf rödklo krabba. Vet inte vad du har för några, men kan inte så mycket om krabbor heller. Jag frågade iaf henne som levererade och hon sa att dom inte behöver nåt annat än morötter så prova det. Hon la dom bara på land så klättra dom upp och smaska i sig det.
        Emma

        Kommentar

        • Becka
          • August 2006
          • 61

          #5
          Jag pratade med dem i min zoo affär angående deras krabbor, då sa dem att dem ville gärna ha ett ställe där dem kunde komma till ytan och andas och att dem åt lite allt möjligt, men kunde hålla sig till alg tabletter.
          Jag kan läsa på i en gammal bok om krabbor och se vad dem livnär sig på, men jag tror att dem föredrar en varierad kost.
          Becka

          Kommentar

          Arbetssätt...