Hur länge bör jag vänta?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • SnirreVirre
    • February 2005
    • 33

    Hur länge bör jag vänta?

    Har ett kar som är startat för ca 3 veckor sen.
    Köpte 10 zebra firrar som dock 4 dött sen starten. Otocinclusarna mår fint så verkar som att det var zebrorna som var känsliga.
    Tanken är ju att ha räkor här i. Men man ska ju inte släppa i dem förens karet är väl uppstartat. O så vidare.

    Hur lång tid uppskattningsvis kan det ta?

    Tanken med karet är att man inte ska behöva byta vatten så ofta. Enbart en liten mängd varannan vecka som mest. Innehåller jord i botten o mycket växter o sandsnäckor som ska ta hand om avfallet!

    //VIRRE
  • Malinitzi
    • December 2006
    • 2088

    #2
    Sök Räkig fakta!

    Ursprungligen postat av SnirreVirre
    Har ett kar som är startat för ca 3 veckor sen.
    Köpte 10 zebra firrar som dock 4 dött sen starten. Otocinclusarna mår fint så verkar som att det var zebrorna som var känsliga.
    Tanken är ju att ha räkor här i. Men man ska ju inte släppa i dem förens karet är väl uppstartat. O så vidare.

    Hur lång tid uppskattningsvis kan det ta?

    Tanken med karet är att man inte ska behöva byta vatten så ofta. Enbart en liten mängd varannan vecka som mest. Innehåller jord i botten o mycket växter o sandsnäckor som ska ta hand om avfallet!

    //VIRRE
    Ja, nu har jag ju inte jord i botten och så mycket växter. Annars koppade jag in räkor efter 3 dagar. Sort då: Amano. Vet inte om andra sorter är känsligare men vi har en Räkig Fakta här om du söker på den länken.

    Kommentar

    • Sonja
      • October 2003
      • 7357

      #3
      Vänta gärna några veckor till så att karet kommit igång ordentligt.
      Alltid nyfiken!
      Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

      Kommentar

      Arbetssätt...