Emo snäckor? :P

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hualilai
    • November 2005
    • 82

    Emo snäckor? :P

    Upptäkte till min fasa när jag tände akvariet på morgonen att fyra av mina äppelsnäcke yngel (2-3 cm) hade lyckats ta sig ur karet och låg utanför stoppade snabbt i dom igen med förhoppningar om att dom inte var döda, visste ju inte om dom legat där hela natten. och visst började dom krypa omkring efter en stund. Men sen lite senare på dagen var det två till som låg utanför! Dom har aldrig krypit ut förut så jag vet inte vad det tagit åt dom idag Jag hoppas att jag inte sköter dom så dåligt att dom vill ta livet av sig
    Tjenom Zenom ( ;
  • Mamma Mia
    • December 2004
    • 2504

    #2
    Du kanske ger dem för lite mat? Hur mycket har de att äta?
    Always look at the bright side of life

    Kommentar

    • tummen
      • March 2005
      • 5199

      #3
      Täck för matningshålet och alla andra gluggar så har du löst problemet, hade själv problem med bilbukar som hoppade ur, men lade en handduk över gluggarna....snäckorna behöver nog däremot något tyngre, kryper/pressar sig nog under kanten på en handduk...
      Thomas "tummen" Wallén

      Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

      Kommentar

      • Mamma Mia
        • December 2004
        • 2504

        #4
        Jag har inte täckglas till några av mina ampularior, och de smiter i regel INTE. Den ende som gjorde det, var en k*t ensam hane, som när han fick några flickor i ett annat kar, snällt stannade hemma När en massa små smiter tror jag det beror på foderbrist eller vattenvärden...
        Always look at the bright side of life

        Kommentar

        Arbetssätt...