Hummer?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • icejoy
    • August 2006
    • 593

    Hummer?

    Jag var i min djuraffär igår och där hade dom Hummer? till salu. Jag vet ju att det inte finns hummrar som kan leva i sötvatten, så vad är det för djur? Kräfta? Var kan man hitta en sida om kräftor som man kan ha i akvarium? Det var en himmla söt lite krabat, men om jag ska ha en sån vet jag inte eftersom jag inte har en aning om vad den vill ha.
    Någon som skulle kunna hjälpa mig?
    ___________________________________________
    ___________________________________________
    Finns inga dumma frågor, bara dumma svar
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Zoopetsida om kräftor http://www.zoopet.com/index.php?opti...410&Itemid=210
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • icejoy
      • August 2006
      • 593

      #3
      Det är underligt att det finns att köpa i djuraffärer när det är förbjudet att ha i sverige.
      ___________________________________________
      ___________________________________________
      Finns inga dumma frågor, bara dumma svar

      Kommentar

      • tummen
        • March 2005
        • 5199

        #4
        det är egentligen förbjudet med en del fisk också, KOI bland annat, fast det existerar som sagt ändå...."hummer" är det definitivt inte i alla fall, det är någon sötvattenskräfta, antagligen en tropisk art, men omöjlig att säga vilken.....
        Thomas "tummen" Wallén

        Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Ursprungligen postat av tummen
          det är egentligen förbjudet med en del fisk också, KOI bland annat, fast det existerar som sagt ändå...."hummer" är det definitivt inte i alla fall, det är någon sötvattenskräfta, antagligen en tropisk art, men omöjlig att säga vilken.....
          Koi får man inte importera utan tillstånd men däremot finns det inget förbud mot att vara sig inneha eller att sälja koi så det är inte alls samma sak
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • tummen
            • March 2005
            • 5199

            #6
            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
            Koi får man inte importera utan tillstånd men däremot finns det inget förbud mot att vara sig inneha eller att sälja koi så det är inte alls samma sak
            Ja, men koi importeras ju lik f--bannat (som guldfisk?????), dessutom TROR jag att den bara är godkänd som AKVARIEFISK inte i dammar.... nu blev det visst lite off topic....förlåt för det.....
            Thomas "tummen" Wallén

            Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

            Kommentar

            • Amaro
              • January 2007
              • 1709

              #7
              har också sett hummer. blåhummer hette den jag såg =) stor som [Cencur] hehe. ska gå in där och säga att jag kommer från djurpolisen och att jag ska beslagta den och massa andra fiskar de har
              If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

              Kommentar

              • tummen
                • March 2005
                • 5199

                #8
                Ursprungligen postat av Amaro
                har också sett hummer. blåhummer hette den jag såg =) stor som [Cencur] hehe. ska gå in där och säga att jag kommer från djurpolisen och att jag ska beslagta den och massa andra fiskar de har
                Ja gör det... hoppas bara de inte frågar efter leg.....
                Thomas "tummen" Wallén

                Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                Kommentar

                Arbetssätt...