Körsbärs räkor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kingriwer
    • January 2007
    • 2

    Körsbärs räkor

    Nu har ja köpt räkor men dom är inte röda som körsbärsräkor. bli dom röda när dom blir större tro, nu är dom ca 1 cm,när blir dom könsmogna
    Senast redigerad av Kingriwer; 05 February 2007, 10:39.
  • mckvinnan
    • December 2004
    • 760

    #2
    Lite olika från räka till räka men det brukar ta dem ett tag att bli riktigt röda. Jag har iofs småttis-räkor på bara 1-1,5 cm som är knallröda men då har de gått hela sitt liv i det karet och trivs jättebra. De behöver växtlighet och när jag förr handlade hem dem så tog det iaf 2 timmar upp till ett dygn innan de började få lite färg. De stora på 2,5-3 cm är däremot helt ketchupröda.

    Däremot köpte jag 5 räkor som de påstod var körsbärsräkor i affären men de färgade aldrig ut speciellt mycket någonsin.
    Allt började med ett enda överlevande litet yngel av arten blåciklid.. Robinson R.I.P. Har för närvarande ett 80 liters väggakvarium, 600 liters sötvattensakvarium och 900 liters saltvattensakvarium.

    Kommentar

    • Sonja
      • October 2003
      • 7357

      #3
      Och så får inte hanarna speciellt mycket färg överhuvutaget. Ibland är dom bara lite gråbleka, medan honorna kan variera väldigt mycket i alla nyanser från gammalrosa till mörkt vinröda.
      Alltid nyfiken!
      Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

      Kommentar

      Arbetssätt...