Räkor + Hara jerdoni-mal?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • evus
    • September 2006
    • 729

    Räkor + Hara jerdoni-mal?

    Jag har nu äntligen kommit igång med mina vacka mörka tigerräkor. Just nu så har jag två stora honor som är smockfulla med rom

    Har någon av er erfarenhet om min minimal kommer att äta upp mina små efterlängtade räkor när de föds??

    Jag vet att både Sonja och Miiaoo har både räkor och harar (och kanske andra också). Hur har det gått för er??

    Jag funderar på att flytta min minimal om det finns risk för förluster.......
    This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.

    Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart
  • Sonja
    • October 2003
    • 7357

    #2
    Ursprungligen postat av evus
    Jag har nu äntligen kommit igång med mina vacka mörka tigerräkor. Just nu så har jag två stora honor som är smockfulla med rom

    Har någon av er erfarenhet om min minimal kommer att äta upp mina små efterlängtade räkor när de föds??

    Jag vet att både Sonja och Miiaoo har både räkor och harar (och kanske andra också). Hur har det gått för er??

    Jag funderar på att flytta min minimal om det finns risk för förluster.......
    Du där kom du på något. Jag har läst att Haran äter småkryp. Nu har inte jag något problem med det egentligen, haran går med mina Burmaräkor som inte förökar sig hos mig. Men däremot går mina fina Galaxymicrorasboror i samma burk, och det är inte omöjligt att dom leker inne i javamossan redan. Det skulle ju vara mums för en liten hungrig Hara gissar jag.
    Alltid nyfiken!
    Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

    Kommentar

    • MagicFingers
      • November 2003
      • 3136

      #3
      hara, varinte detsammasomordetglufs....
      förmig det sas så på örebromötet..
      (space funkarintesåp brapådenna dator...)
      Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

      Nunc Est Bibendum

      Kommentar

      • miiaoo
        • January 2006
        • 2815

        #4
        Ärligt talat så vet jag inte för jag har mina med körsbären och det är alldels möjligt att dom äter räkbebbar. Men harana är inte särskilt snabba och ynglena är grymt snabba så det kan funka.

        Däremot så lär det inte finnas någonstans i karet som är skyddat för små räkorna eftersom hararna till och med flyter omkring bland flytväxterna.

        Jag skulle nog inte chansa med mina mörka tigrar, men som sagt med någon annan mindre eftertraktad räksort så är det inga problems för min del.
        Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

        Kika gärna in i min dagbok!

        Kommentar

        • evus
          • September 2006
          • 729

          #5
          Ok, tack!

          Det var det som jag befarade. Haran är ju nattaktiv och räkorna har kanske svårt att freda sig då.

          Jag flyttar min minimal till ett annat akvarium för säkerhets skull. Mina mörka tigrar vill jag inte riskera.

          Han/hon får bli sambo med ett gäng endlers istället.
          This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.

          Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart

          Kommentar

          Arbetssätt...