Räkkar på 93 liter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • snus_mumrik
    • May 2005
    • 150

    Räkkar på 93 liter?

    Hej går de att göra ett 93liters kar till räk kar? Isf vilken/vilka räkor kan man ha tsms med ett par ancistrus? mvh Kim samt tips på inredning
  • qenzo
    • February 2005
    • 1747

    #2
    Självklart går det att göra ett sådant kar till en rent räk-kar.
    Vad för räkor du ska ha kan jag inte svara på. Min kunskap är inte bra nog.
    Däremot ställer jag mig frågande till varför du ska ha ancistrus i samma kar. Och jag är tveksam till att det går ens.
    Mina ancistrus äter då iaf gärna kött, och räkor är ju som oftast väldans små... risk för smörgåsbord kanske?
    Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

    Kommentar

    • tummen
      • March 2005
      • 5199

      #3
      Ursprungligen postat av qenzo
      Självklart går det att göra ett sådant kar till en rent räk-kar.
      Vad för räkor du ska ha kan jag inte svara på. Min kunskap är inte bra nog.
      Däremot ställer jag mig frågande till varför du ska ha ancistrus i samma kar. Och jag är tveksam till att det går ens.
      Mina ancistrus äter då iaf gärna kött, och räkor är ju som oftast väldans små... risk för smörgåsbord kanske?

      Ancistrus är ingen fara för räkorna, alldeles för klumpiga för att få tag i räkor....fryst räkmix t.ex. är ju inte alls lika snabb.....nej, däremot andra fiskar (snabba) som har tilllräckligt stor mun för att sluka räkorna kommer också att göra det...det är knappt att minifiskar som dvärgrasbora kan låta bli, men i gengäld så får många räkor så förtvivlat mycket yngel så det gör ingenting om några går åt...så sådana minifiskar går också bra....
      Thomas "tummen" Wallén

      Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

      Kommentar

      • ralp
        • October 2004
        • 639

        #4
        Ursprungligen postat av snus_mumrik
        Hej går de att göra ett 93liters kar till räk kar? Isf vilken/vilka räkor kan man ha tsms med ett par ancistrus? mvh Kim samt tips på inredning
        Alla dvärgräkor (RC, CR, WP etc.). Ancistrus bryr sig inte om räkorna sålänge de lever. Tyska odlare rekommenderar Ancistrus som sällskap eftersom räkorna "tycker om" deras avföring.

        Hejhopp. R
        110 Liter > Microrasbora sp. galaxy; Neocaridina sp. "Red Cherry"; Trichopsis pumilus;
        Vittina semiconica; Neripteron auriculata
        18 Liter > Carinotetraodon travancoricus
        16 Liter > Neocaridina sp. "Red Cherry"; Clithon corona

        Kommentar

        Arbetssätt...