ska ha en 100 liter kar o är ute efter stora räkor men jag vet inte vilka ska jag skaffa o isåfall var ska man köpa de?
vill skaffa stora räkor vilka?
Kollaps
X
-
Atya gabonensis är den största (ca 14cm) räkan jag känner till, naturligtvis kan det finnas större. Mer om den kan du läsa i artregistret över skaldjur.
Tänkte du dig något mindre, men ändå stort är ju Caridina multidentata, även kallad Japonica eller Amanoräka den som skulle kunna passa. Blir ca 5 cm men är dock väldigt svårodlad, om du ens lyckas.
Det finns även kräftor, men tyvärr verkar det som om att de numera inter är tillåtna i Sverige. Mer info om detta överlåter jag till någon annan.Mvh Michael
-
Atya gabonensis är den största (ca 14cm) räkan jag känner till, naturligtvis kan det finnas större. Mer om den kan du läsa i artregistret över skaldjur.
Tänkte du dig något mindre, men ändå stort är ju Caridina multidentata, även kallad Japonica eller Amanoräka den som skulle kunna passa. Blir ca 5 cm men är dock väldigt svårodlad, om du ens lyckas.
Det finns även kräftor, men tyvärr verkar det som om att de numera inter är tillåtna i Sverige. Mer info om detta överlåter jag till någon annan.hej!
Kommentar
-
Kommentar
-
Enligt zoopets artbeskrivningar kan du det, med marginal. Vad man kan säga är att det går bra så länge du inte håller större fiskar. Du kan i princip be vilken akvarieaffär som hellst att köpa in dem, borde inte vara något problem. Har för mig att det kostar strax över 100lappen styckMvh Michael
Kommentar
-
De är hur tråkiga som helst
Ser dem typ 1gång i veckan, de är bra på att gömma sig.
Jag hade hellre satsat på en liten körsbärsräka, de är snyggare och framförallt inte skygga./ rödtoppen /
Kommentar
-
Oj då kan förstå om du tycker det är tråkigt om dom aldrig är framme, men mina är i alla fall framme jätte mycket, mest hela tiden
Dom brukar sitta och kolla fram under en rot eller så går dom omkring och letar matTjenom Zenom ( ;Kommentar
-
Kommentar
-
-
har du inga skrupler..
har du inga skrupler kan jag varmt rekommendera kräftan ""carambellus patzucarensis(stacvning?) Finns beskriven här på zoopet. Snäll, rolig, stor som en amanoräka fast coolare.Kommentar
Kommentar