Vad ska jag hitta på för mer roligt??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Katharina
    • December 2006
    • 4045

    Vad ska jag hitta på för mer roligt??

    Hej,

    Har ett 250 L relativt nystartat med räkor, endlers, platy, några tetror och småsnäckor. Det skulle vara kul med lite andra roliga typer... Tänkte på snälla hajar, ålar eller sånt som familjen kan uppskatta...
    Det viktigaste är ju att inte städningspatrullen, räkorna, blir uppätna. De är mina favoriter.

    Större snäckor känns inte som min grej, vet inte om jag gillar grodor heller!?

    Jag har mycket växter men har lite funderingar kring syresättningen, det sägs att man inte ska ha syresten för växternas skull och mitt innefilter vägrar samarbeta så nu har jag lagt det strax över vattenytan för att det ska bli lite bubblor ner!?
    Till växterna fick jag tips om att hälla i lite mineralvatten och än så länge håller det...

    Har ni några tips skulle jag bli glad

    Ha de´ bäst
    Ha dé bäst... Tina
  • saltbiff
    • December 2006
    • 607

    #2
    Heej!
    Jag kan verkligen rekommendera "borneo sucker"! Gärna några stycken...De är så himla söta och ser ut som en liten rocka,de är jättesnälla men vill ha några kompisar av samma sort...Mina kostade 49 kr/st..De sover ihop på samma ruta...Jag har 6 stycken å jag älskar dom!

    5 söt+1 salt+1 damm med guldruda, leguan o en corgivovve

    Kommentar

    • rödtoppen
      • June 2006
      • 3148

      #3
      silverhaj är en mycket snäll fisk
      / dtoppen /

      Kommentar

      • Katharina
        • December 2006
        • 4045

        #4
        Åh vilket bra tips!!!

        Ursprungligen postat av saltbiff
        Heej!
        Jag kan verkligen rekommendera "borneo sucker"! Gärna några stycken...De är så himla söta och ser ut som en liten rocka,de är jättesnälla men vill ha några kompisar av samma sort...Mina kostade 49 kr/st..De sover ihop på samma ruta...Jag har 6 stycken å jag älskar dom!
        Kul det låter, ska titta efter dem... Ska in till stan STHLM idag och leta

        Tack å ha de´ bäst
        Ha dé bäst... Tina

        Kommentar

        • Katharina
          • December 2006
          • 4045

          #5
          Silverhaj...

          Ursprungligen postat av rödtoppen
          silverhaj är en mycket snäll fisk
          Ja, tänkte lite på dem...

          Tack för tipset..
          Ha dé bäst... Tina

          Kommentar

          Arbetssätt...