Krabbor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • anders_ftp
    • December 2004
    • 12

    Krabbor

    Hej jag har sätt att man kan ha små krabbor i ett akvarium med någon sten som dom kan krypa upp på för att komma över vattnet.
    Jag skulle vilga ha hjälp med mat temeratur storlek på akvarium m.m
    Anders Andersson
  • Isuxs
    • December 2005
    • 796

    #2
    Menar du vinkarkrabba ??
    360L Columbia skalar & sorgmantel tetra
    180L Ghost / Black skalar
    60L Räkor körsbär, tiger, zebra, blå, amano

    Kommentar

    • Jessi77
      • July 2006
      • 157

      #3
      Beror nog lite på vad för krabba du menar, men jag har små krabbor (Rödklo)som inte behöver komma upp o få syre,vad jag vet, men dem e ju duktiga på att rymma så kanske klättrar upp på sladden o får syre därifrån, så vågar inte riktigt lova nått där:P, klarar ner till rumstempurerat, blir bara ca 4-5cm så kräver inte så stort, äter algtabletter o mumsar ibland på Jahnssons Räkcoctail o torkade blad
      Hoppas det hjälpte lite iaf...

      Kommentar

      • Vandal
        • January 2006
        • 1655

        #4
        Mangrovekrabban (rödklo) går at ha utan landdel men uppskattar ngt att klättra på, se till att täcka för matningshål ocn sladdhål i täckglaset. Temperatur är som vanliga akvariefiskar, runt 25. Äter vanlig fiskmat, kombinerat med fisk om den får tag på dem, eller växter, som den mest verkar sitta och nypa sönder istället för att käka. Går att ha i allt från 40 liter och uppåt. Jag hade mina i ett artakvarium uppbyggt som en tidvattenszon med en strand och en vattendel. Ha gärna en spotlight ovanför landdelen om du har plats, då sitter de gärna och solar.

        Det viktigaste är dock VATTENKVALITET ! de skräpar ner nåt så förjordat så om man inte vill ha nitritförgiftning så är filtrering och vattenbyten viktigast...
        over and out /Petter
        Techno, Akvarier, Sneakers och Fulöl

        http://saltvattenvandal.blogspot.com/

        Kommentar

        • anders_ftp
          • December 2004
          • 12

          #5
          Okej tack alla nu vet jag vad jag ska göra så tack för allting.
          Anders Andersson

          Kommentar

          Arbetssätt...