Vilken sorts räkor passar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jespan
    • August 2006
    • 16

    Vilken sorts räkor passar?

    Hej ! Hade för 15 år sedan 2 räkor och skulle nu gärna vilja ha några i mitt akvarium. Jag har ett 120 liters med mollys, platys, gyppys och ottisar. Några tips på vilka som kan tänkas passa mig. Även om vilka återförsäljare som finns söder om stockholm.
    Tack
    Jespan
  • Mamma Mia
    • December 2004
    • 2504

    #2
    Jag skulle bara våga ha jättestora filtrerarräkor... platymunnar äter nog upp de små varianterna!
    Always look at the bright side of life

    Kommentar

    • ChristianM
      • June 2006
      • 111

      #3
      Ursprungligen postat av Mamma Mia
      Jag skulle bara våga ha jättestora filtrerarräkor... platymunnar äter nog upp de små varianterna!
      Mina crystal red-räkor mår alldeles utmärkt trots närvaron av stora platymunnar De har heller aldrig visat något större intresse för att mumsa i sig räkorna så jag tvivlar på att det skulle vara någon fara, möjligtvis skulle de kunna käka upp några räk-ungar om de fick chansen men inte heller det har jag märkt något av hittills.

      Kommentar

      • andreassofus
        • November 2005
        • 5643

        #4
        jag har amanoräkor ihop med platy,svärdbärare guppy och mosaikgurami,, det är ingen fara med dom.. så ja tror inte du behöver jättestora filterräkor . amanoräkorna kan va gasnka snabba faktiskt.. men mina fiskar är inte intresserade av dom.
        Mvh Andreas
        min zoon
        msn adress

        Kommentar

        Arbetssätt...