Snigel/snäckproblemen är över!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kristin
    • March 2004
    • 36

    Snigel/snäckproblemen är över!

    Eller det kommer de iallafall vara för min del om några dagar. Jag har bestämt mig för att köpa snigelmedel. Vill igen tacka för de tappra råd som jag fick av er zoopetmedlemmar som försökte hjälpa mig. Jag tycker att jag har kämpat länge nog och kommer nu ta till drastiska åtgärder. Har tidigare i veckan skaffat flera pakistanbotior och upphört all utfodring. Fiskarna vill dock inte äta sniglarna men jag hoppades att de skulle göra det om de blev hungriga nog...

    Därför undrar jag nu om någon har provat något snigelmedel? Och har något bra märke att rekommendera.
    Är de effektiva eller är det bara bortkastade pengar?

    Återigen mycket tacksam för alla era svar!!!

    MVH
    Kristin stolt ägare av ett 110 l akvarium
  • ralp
    • October 2004
    • 639

    #2
    Hej Kristin,

    du får göra som du vill men jag skulle bara vilja hänvisa dig på att med snigelmedel kommer bara försöker bota symptomen och inte själva "felet/ursaken". Så de kommer säkert tillbaka om du inte ändrar något i din skötsel.

    Jag har snäckor i båda mina kar. Dels önskade (snygga) och dels oönskade ("fula"). För deras hjälp är jag väldig tacksam för. Blir de oönskade för många, då vet jag att jag matar för mycket och plockar bort några så blir det bra igen.

    Hejhopp. Ralp
    110 Liter > Microrasbora sp. galaxy; Neocaridina sp. "Red Cherry"; Trichopsis pumilus;
    Vittina semiconica; Neripteron auriculata
    18 Liter > Carinotetraodon travancoricus
    16 Liter > Neocaridina sp. "Red Cherry"; Clithon corona

    Kommentar

    Arbetssätt...