yes nu har man blivit räkmamma

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • wolfgirl82
    • November 2005
    • 162

    #46
    Jag fick räkbäbisar inatt jag Oj vad förvånad jag blev när jag tände i lilla karet och såg nått väldit litet simma förbi. Man sitter och letar efter dem. Men de är svåra att upptäcka.
    Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=257178

    Bor med 14 gerbiler och 1 akvarium.

    Kommentar

    • Sonja
      • October 2003
      • 7357

      #47
      Grattis! Visst är dom bra på att hålla sig undan i början. Dom är så himla små när dom är nykläckta.
      Alltid nyfiken!
      Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

      Kommentar

      • Katharina
        • December 2006
        • 4045

        #48
        Min första bebis!!!!!!!!!!!!

        Jag har fått min första lilla Red Crystal bebis och den var så sööööt... Pytteliten, såg den på eklövet...
        Jag har fortfarande lite nitrit, 0,2 så tydligen påverkar det inte ägg och kläckning iaf... Jag har ju varit uppe på 0,8 när det var som värst för ett par veckor sen...
        Jag har alla 10 räkorna kvar som jag köpte... Attans vad de kan gömma sig... Big mama lurade mig och hängde med träroten till sällskapsakvariet trots att vi vände och vred på den länge och väl och där släppte hon sin rom så den ser man väl inte spår av.... Ska försöka fånga in henne men hon sitter mest och kikar ut...
        Fick tydligen många honor för nu är 5 till med rom Är sååå lycklig....
        Ha dé bäst... Tina

        Kommentar

        • becky_be
          • August 2005
          • 473

          #49
          Nu har även jag blivit mormor! Mina körsbärsräkor har ynglat av sig!

          Det har börjat bli skitigt på botten, så jag tänkte det var dags att damsuga. Tittade idag och såg även att det var skit på rutan. Tittade närmare och såg att det var minst 10 stycken små mm stora genomskinliga räkyngel! Gissa om jag blev glad! Jag trodde att min räkmamma hade tappat äggen i en flytt, eftersom ingenting hände. Sen såg jag henne inte på ett tag och trodde att hon dött. Men nu har jag småttingar! Hur många vet jag inte. De syns inte så bra på sanden, de smälter in. Men jag har fortfarande inte damsugit, och nu vågar jag inte. Vill inte bli av med mina första räkbäbisar!!

          Nu ser jag fram emot att skaffa nya sorter och fler akvarium!
          @-{-{--
          Rebecca

          Kommentar

          • Katharina
            • December 2006
            • 4045

            #50
            Mera bebisar!!!!

            Vi har fått syn på en microskopisk liten räkbebis I fel vinkel såg man den inte alls... så himla liten och tunn...

            Men va fort de växer!!!! Storasyskonen har gått från ca 1,5 mm till ca 4 mm på 2 veckor, uppskattningsvis... Har ni någon uppfattning om hur lång tid det tar från att de föds till de är könsmogna, Crystal är det kan jag ju tillägga kanske...
            Ha dé bäst... Tina

            Kommentar

            • fairing
              • October 2003
              • 574

              #51
              här e en bild på en av mina crystal red räkor som bär på rom har just nu 2 st ssom bär på rom samtidigt plus att jag hitade bäbisar idag så dom storm trivs nog i 160l guppi akvariet.
              Bifogade filer
              www.akvarietorget.se

              Kommentar

              Arbetssätt...