Hur länge klarar sig räkorna?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ainon
    • August 2006
    • 83

    Hur länge klarar sig räkorna?

    Har fått 10st körsbärsäkor skickat till mig med posten, tyvärr verkar det blivit något tjorv i postgången så jag kommer att få paketet imorgon efter 16.00 istället för två dygn tidigare, då har räkorna varit förpackade i drygt 3 dygn, finns det någon changs att de klarat den långa transporten?
    42L växtkar: platys, ancistrus, neontetra körsbärsräkor
    4,5L Nano: 3st körsbärsräkor
    +Amazonpapegoja och undulat
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Jag beställde från tyskland, och 8 av 10 räkor överlevde 2 dygn i posten. Problemet är att när första räkan dör & surnar så förstör den vattenkvaliteten, så 3 dygn kan vara hårt - särskilt om räkorna inte är förpackade för att resa långt.

    Det är alltså inte alls omöjligt att dina räkor klarar sig, men jag tror tyvärr de har rätt dåliga odds. Du får nog kallt räkna med förluster.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • Ainon
      • August 2006
      • 83

      #3
      Yes den kom idag

      Alla 10 levde och verkar må bra efter 2 dygn i flaskan, är precis klar med inkoppningen.

      De är så söta :P
      42L växtkar: platys, ancistrus, neontetra körsbärsräkor
      4,5L Nano: 3st körsbärsräkor
      +Amazonpapegoja och undulat

      Kommentar

      • fairing
        • October 2003
        • 574

        #4
        var beställde du ifrån.har ni några förslag på var man kan köpa räkor här i stockholm
        www.akvarietorget.se

        Kommentar

        • Mamma Mia
          • December 2004
          • 2504

          #5
          räkor i Stockholm

          Dels finns det privata försäljare (kolla annonserna) dels kan jag rekommendera Södermalms akvarieaffär, han har flera sorter. A-laget i Bromma har också!

          Ursprungligen postat av fairing
          var beställde du ifrån.har ni några förslag på var man kan köpa räkor här i stockholm
          Always look at the bright side of life

          Kommentar

          Arbetssätt...