Kräfta bortsprungen?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sauce
    • April 2006
    • 142

    Kräfta bortsprungen?

    Hej igen forumet

    Vaknade idag och satte mig framför akvariumet vilket jag brukar göra i några minuter varje morgon... men ja mina 5 kräftor har blivit 4? :/ har letat som en tok både i akvariumet och utanför inte ett spår, finns ett ställe där dom kanske med lite otur skulle kunna klättra ut, hur långt kan dom gå isåfall innan dom dör? Kan dom andra 4 ha ätit upp honom under natten utan att lämna ett spår? räknade alla igår så då fanns dom ska jag behöva lyfta på stenar osv,ser inga grävmärken så jag tror ingen ligger under något, har provat att mata då syndes bara 4. dom är ganska små i det karet 5cm ungefär. hjälp
  • eriahl
    • April 2004
    • 5681

    #2
    Om den ömsat skal kan dom ju ha ätit upp den men brukar bli lite rester av klor från gamla skalet. Leta runt nogrannare på golvet och längre ifrån akvariet. Annars får du väl lyfta på stenar och vad du nu har i akvariet. Om den klättrat ur är omöjligt att säga hur långt den krupit.
    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

    Kommentar

    • Sauce
      • April 2006
      • 142

      #3
      Ja precis men jag hittade inget ska lyfta på stenar nu, har finkammat golvet i vardagsrummet och dom 2 närliggande.. ingen "tur" än

      Kommentar

      • Sauce
        • April 2006
        • 142

        #4
        han är HITTAD!!!!!!!!! han kom krypandes bakom mig vid dator skrivbordet vääääldigt sakta, var nästan helt uttorkad så jag skyndade mig och la ner han i karet igen, han flöt till en början på ytan men nu springer han på botten! makalöst vilken survivor! fan vad glad jag blir !!!!!!!!!!!!

        Kommentar

        • eriahl
          • April 2004
          • 5681

          #5
          Så kul att den kröp fram. Den ville väl se sig om i stora världen.
          "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

          Kommentar

          • Sauce
            • April 2006
            • 142

            #6
            ja jag vore bara tacksam om han sa till mig först nästa gång :P fattar fortfarande inte vart han va när jag letade på golvet. har pluggat igen alla hål nu så den inte ska få för sig att göra så igen

            Kommentar

            • eriahl
              • April 2004
              • 5681

              #7
              Du får döpa den till Houdini....
              "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

              Kommentar

              • Sauce
                • April 2006
                • 142

                #8
                taget! nu heter han houdini!

                Kommentar

                Arbetssätt...