Räkor?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • zeke66
    • November 2005
    • 257

    Räkor?

    hej har i mitt 128 liter 2 st amono räkor men nu är frågan. Jag skulle vilja skaffa lite körsbärs räkor med typ 5 st. Går det att ha dom i samma burk?
    Stercus accidit

    450L med Tropheus Ilangi
    350L Växt och mal akvarium
  • Mamma Mia
    • December 2004
    • 2504

    #2
    Absolut! Men har du inga fiskar i burken? För det är väl det som kan begränsa dig i såfall. Körsbären är ju mindre och mer lättätna
    Always look at the bright side of life

    Kommentar

    • zeke66
      • November 2005
      • 257

      #3
      Jo har ett gäng kardinaler, svärdbärare.guppy och blackmolly. Sen har jag även 2 st malar och 2 siameser.Bra då ska jag köpa 5 st körsbär till min burk då dom kan man ju få yngel på eller vad det heter när det är räkor he he.
      Stercus accidit

      450L med Tropheus Ilangi
      350L Växt och mal akvarium

      Kommentar

      • Mamma Mia
        • December 2004
        • 2504

        #4
        Ja räkungarna lär du inte få behålla med de fiskarna. Kanske inte ens körsbärsräkorna, de är ju små när man köper dem. Sällan man ser vuxna djur i butik.
        Always look at the bright side of life

        Kommentar

        • Sonja
          • October 2003
          • 7357

          #5
          Jag tror inte heller på den fisksoppan tillsammans med körsbärsräkor. Guppys vet jag att en del har och det verkar ju funka. Men siamensisarna kommer nog att käka upp räkorna rätt fort. och blir dom inte uppätna direkt så blir dom så jagade så du kommer knappast att se dom överhuvudtaget.
          Kan du inte skaffa ett kar som du bara har räkor i? det är väldigt trevligt och du får garanterat räkyngel om de vuxna trivs.
          Alltid nyfiken!
          Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

          Kommentar

          • Birgitta W
            • October 2005
            • 2764

            #6
            Jag har endlers guppy, ancistrusar, amanoräkor och körsbärsräkor ihop.

            Det funkar jättebra och blir massor med yngel, av både endlers och körsbärs!

            Men med din fiskblandning skulle det inte funka så bra, som andra redan skrivit...
            Kontrollera att hjärnan är inkopplad innan munnen ansluts

            Min zoon :
            http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=902526

            Kommentar

            • Madguppy
              • April 2006
              • 177

              #7
              Jag har guppys, ancistrusar, khulis, snäckor och körsbärsräkor tillsammans.

              massor med ancisyngel och guppy-yngel. Räkorna e relativt nya så vi får se om det blir yngel, de gillar och gömma sig än så länge men uppätna blir de förhoppningsvis inte.

              Kommentar

              • Sonja
                • October 2003
                • 7357

                #8
                Ursprungligen postat av Madguppy
                Jag har guppys, ancistrusar, khulis, snäckor och körsbärsräkor tillsammans.

                massor med ancisyngel och guppy-yngel. Räkorna e relativt nya så vi får se om det blir yngel, de gillar och gömma sig än så länge men uppätna blir de förhoppningsvis inte.
                Det skulle kunna funka. Guppys verkar rätt snälla, och ancistrus tar knappast räkor. Kuhlina vete sjutton. Skriv och rapportera längre fram då du vet säkert hur det går.
                Alltid nyfiken!
                Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                Kommentar

                • zeke66
                  • November 2005
                  • 257

                  #9
                  He he kanske ska skaffa ett gäng till mina troffar och se hur länge de lever =) Nej bara skoja. Men kardinaler är väl snälla? Om jag tar bort svärdbärarna och black mollyn då borde det väl gå. vill ju inte ta bort siameserna då dom tar toffs algerna på mina svärdplantor. Men jag ska i alla fall testa så får vi se hur det går.
                  Senast redigerad av zeke66; 07 August 2006, 10:07.
                  Stercus accidit

                  450L med Tropheus Ilangi
                  350L Växt och mal akvarium

                  Kommentar

                  • becky_be
                    • August 2005
                    • 473

                    #10
                    Hur är det med pakistanbotier? Går det att ha sånna med räkor? Har redan några och har funderat på att skaffa räkor nu när jag ska flytta och göra nystart av karen.
                    @-{-{--
                    Rebecca

                    Kommentar

                    • Sonja
                      • October 2003
                      • 7357

                      #11
                      Jag tror inte det skulle funka med några botior alls tillsammans med räkor. Botior är ju kända för att äta snäckor.
                      Alltid nyfiken!
                      Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                      Kommentar

                      • becky_be
                        • August 2005
                        • 473

                        #12
                        Ursprungligen postat av Sonja
                        Jag tror inte det skulle funka med några botior alls tillsammans med räkor. Botior är ju kända för att äta snäckor.
                        Jo, det vet jag. Men med tanke på att de bara äter äggen och inte snäckorna själva, för att det är förstora, trodde jag att det kanske skulle funka.
                        @-{-{--
                        Rebecca

                        Kommentar

                        • Sonja
                          • October 2003
                          • 7357

                          #13
                          Om du chansar så skriv gärna hur det går.
                          Alltid nyfiken!
                          Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                          Kommentar

                          • becky_be
                            • August 2005
                            • 473

                            #14
                            Flyttar den 1 september, och det är ett perfekt tillfälle att göra ny start av mina kar. Kan prova det då och skriva hur det gick här sen. Om det finns räkor i min lokala zooaffär.
                            @-{-{--
                            Rebecca

                            Kommentar

                            Arbetssätt...