äppelsnäcks rom/ägg-->

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • _stiffe_
    • March 2006
    • 520

    äppelsnäcks rom/ägg-->

    hej mina äppelsnäckor har lagt rom/ägg men dom är en bit övanför vatten ytan ska dom inte vara i vattnet
    A.agassazii, "L187", klippräka, Neocaridina denticulata sinensis, Neocaridina cf. zhangjiajiensis, Labidochromis caeruleus, Kakusa yngel
    Skåne biotiop, + sebrafisk..
  • Nocturna
    • November 2005
    • 344

    #2
    nej!!!
    de ska bara vara fuktiga läs mer på

    www.applesnail.net
    http://www.amphibia.se

    Jo jag har faktiskt guppys... med

    Kommentar

    • _stiffe_
      • March 2006
      • 520

      #3
      ok ska jag flytta ner dom i en skål eller nåt då?
      ok dom ska vara fuktiga det är dom på sätt och vis (har ganska mycket kondens) är det lungt då?
      A.agassazii, "L187", klippräka, Neocaridina denticulata sinensis, Neocaridina cf. zhangjiajiensis, Labidochromis caeruleus, Kakusa yngel
      Skåne biotiop, + sebrafisk..

      Kommentar

      • Nocturna
        • November 2005
        • 344

        #4
        jag har aldrig fått mina till o lägga ägg men om man ska tyda applesnail.net så ska det ju funka med bra kondes men de riskerar ju att bli fisk mat när de rammlar i :/
        så läs o testa berätta hur det gick sen!!

        ett par av mina låg ihopsatta ikväll så här kanske får lite ägg snart med

        Klicka på bilden för större version

Namn: snig.jpg
Visningar: 1
Storlek: 140,0 KB
ID: 2093151
        http://www.amphibia.se

        Jo jag har faktiskt guppys... med

        Kommentar

        • Raven
          • February 2005
          • 15385

          #5
          Ursprungligen postat av Nocturna
          ett par av mina låg ihopsatta ikväll så här kanske får lite ägg snart med
          hhmm undra om dom gillar åskådare
          skämt osidå men va har du för ph på vattnet ?
          ser att snäckorna hade lite frätskador som dom får av surt vatten.

          ok ska jag flytta ner dom i en skål eller nåt då?
          ok dom ska vara fuktiga det är dom på sätt och vis (har ganska mycket kondens) är det lungt då?
          ingen skål, då torkar dom ut utan låt äggen vara.
          har du ventilationshål typ ovanför kan du lägga en bit plastfolie eller dylikt för att förhindra uttorkning så kanske du för en massa små.
          LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
          Faktatråd Om AkvarieVatten
          Växtakvaristernas Paradis

          Kommentar

          • Mamma Mia
            • December 2004
            • 2504

            #6
            Låt äggen sitta! Jag höll på o bökade med mina första kluttar av ägg, det blev inget av dem. Fjärde klutten lät jag sitta, ovanför vattenytan i ett öppet kar. Det tog en evig tid, men nu är alla ungarna ute och kryllar omkring! Vänta typ en månad - sex veckor....
            Always look at the bright side of life

            Kommentar

            • _stiffe_
              • March 2006
              • 520

              #7
              jag har låtit äggen sitta kvar men jag ska testa en sak man kan ju sätta en yngel/föd box under så ramlar dom inte ner till fiskarna det kanske kan funka ska testa
              A.agassazii, "L187", klippräka, Neocaridina denticulata sinensis, Neocaridina cf. zhangjiajiensis, Labidochromis caeruleus, Kakusa yngel
              Skåne biotiop, + sebrafisk..

              Kommentar

              • cobra
                • December 2004
                • 1743

                #8
                Det är inte frät skador utan kalkbrist i akvariumet...
                Fotosidan.se

                Kommentar

                • desiredillusion
                  • February 2006
                  • 512

                  #9
                  Om eggene detter ned i vannet drukner de, det er derfor de blir lagt over vannoverflaten. Derimot er det visstnok noen sneiler som ikke klarer å legge eggene over vannet (vet ikke hvorfor). Disse kan du redde om du plukker dem opp med en gang. Om det er å anbefale vet jeg ikke, men jeg har lest at det skal gå... så om de legger egg over vannet, så får du bare vente og håpe det vil komme noen små etterhvert
                  I want chicken, I want liver, Mjaumix, Mjaumix, please deliver !

                  Kommentar

                  • Mamma Mia
                    • December 2004
                    • 2504

                    #10
                    Ursprungligen postat av _stiffe_
                    jag har låtit äggen sitta kvar men jag ska testa en sak man kan ju sätta en yngel/föd box under så ramlar dom inte ner till fiskarna det kanske kan funka ska testa
                    Hm... de ramlar ingenstans utan gnager sig ut.... så de lär kravla sig ut ur yngelkaret ganska snabbt Men iden var ju bra!
                    Always look at the bright side of life

                    Kommentar

                    Arbetssätt...