Crystal red

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • daniel_i_malmö
    • April 2002
    • 1103

    #16
    Ursprungligen postat av Eurydike
    Får man flika in och fråga om någon vet VAR i Tyskland dessa akvarieaffärer ligger?
    I den här tråden på ciklid.se hittar du en del info om vilka affärer Malmö Akvarieförening besökte på sin senaste tysklandsresa. Bland annat världens största akvarieaffär:


    För övrigt håller jag med om att det ofta är både billigare och trevligare att köpa djur av privata odlare! Men besöka en stor akvarieaffär ger en tillfälle att enkelt finna mycket man inte ens visste man letade efter eftersom de naturligtvis har ett mycket större utbud.
    Malmö Akvarieförening
    no hope, no harm, just another false alarm

    Kommentar

    • ralp
      • October 2004
      • 639

      #17
      Ursprungligen postat av daniel_i_malmö
      ... Men besöka en stor akvarieaffär ger en tillfälle att enkelt finna mycket man inte ens visste man letade efter eftersom de naturligtvis har ett mycket större utbud.
      Jag håller med dig när det gäller akvaristik i allmänhet. Men som räknörd (och detta är ju skaldjursforumet) kan jag absolut inte tänka mig att t.ex. Zajac har ett större utbud på dvärgräkor än till exempel "räkkungen" Gerd Voss. Jag har i för sig aldrig varit hos Zajac... så kanske borde håller tyst

      Hejhopp. Ralp
      110 Liter > Microrasbora sp. galaxy; Neocaridina sp. "Red Cherry"; Trichopsis pumilus;
      Vittina semiconica; Neripteron auriculata
      18 Liter > Carinotetraodon travancoricus
      16 Liter > Neocaridina sp. "Red Cherry"; Clithon corona

      Kommentar

      • Eve___
        • April 2006
        • 24

        #18
        Ursprungligen postat av daniel_i_malmö
        Man går med i Malmö Akvarieförening så klart ;-) Välkommen!
        haha, jag vet inte.. vad gör man om man är med i en akvarieförening?

        Kommentar

        • daniel_i_malmö
          • April 2002
          • 1103

          #19
          Ursprungligen postat av Eve___
          haha, jag vet inte.. vad gör man om man är med i en akvarieförening?
          Hehe, jo man utbyter erfarenheter kring akvaristik och inspirerar och hjälper varandra. Du ser själv, hade du varit medlem i MAF hade du vetat var du skulle finna dina räkor... ;-) Ungefär som här på zoopet, fast med personer man träffar i verkliga livet vilket naturligtvis gör det mycket mer socialt och trevligt.

          Framför allt är det en trevlig gemenskap med akvaristiska förtecken!

          I mer detalj: Vi har möten varje månad med kunniga och inspirerande föredragshållare som talar om akvaristik och visar bilder. Vi har tipstävlingar och lotterier där man kan vinna fina priser, bland annat presentkort i akvarieaffärer.

          Det mest uppskattade aktiviteten är nog våra utflykter och resor. Vi besöker tillsammans utländska akvarieaffärer eller affärer norrut i landet. Vi gör studiebesök hos odlare och grossiter, tex Simontorp här i Skåne och Tropica i Danmark. Vi åker ut och fångar levandefoder till fiskarna eller plockar fina rötter till akvariet.

          Vi har även en del aktiviteter som inte är direkt akvaristiska utan mer sociala som tex kräftskiva i slutet av sommaren.

          Just nu håller vi på att planera inför vår stora 80-års jubileumsutställning i höst. Det är en massa jobb men också riktigt riktigt kul!

          Kom ner på ett möte och känn efter om det är något som passar dig!
          Malmö Akvarieförening
          no hope, no harm, just another false alarm

          Kommentar

          • Eve___
            • April 2006
            • 24

            #20
            hmm., ja kankse det.. vad kostar det?

            Kommentar

            Arbetssätt...