vad e detta för snäckor?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • chris76
    • April 2006
    • 6

    vad e detta för snäckor?

    dessa kom efter en månad, har nu ca 15 st.....o de växer rätt fort
    tack o hej

  • andreassofus
    • November 2005
    • 5643

    #2
    vet inte va dom heter men det är ganska vanligt o ha sånna i akvarium.. dom kan komma med växter eller gruset eller nåt. förökar sig väldigt fort, men gör ingen skada i akvariet som tur är,. inte så lätt o bli av med.. du kam mosa dom mot rutan eller nåt, finns fiskar som äter snäckorna. til exempel praktbotia
    Mvh Andreas
    min zoon
    msn adress

    Kommentar

    • Raven
      • February 2005
      • 15385

      #3
      dom är mycket bra på att städa och hålla rent men övermatar du formligen exploderar dom i antal.
      en del skyr dom mer än pesten.
      LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
      Faktatråd Om AkvarieVatten
      Växtakvaristernas Paradis

      Kommentar

      • desiredillusion
        • February 2006
        • 512

        #4
        Ingen som vet?

        Noen som vet om disse klarer seg ute av akvariet? Igår oppdaget jeg en liten krabat som var temmelig lik den på bildet, omtrent like liten, og med et grønnaktig gjennomskinlig skall. Jeg har ikke hatt noen snegler oppi der tidligere, og det eneste nye som har blitt tilsatt den siste tiden er en mangroverot, som jeg la oppi i går. Men, den har jo ligget tørt ganske lenge hos dyrebutikken? Trodde snegler krevde tilgang på vann? Jeg søkte på google.com, men fant ingen bilder som stemte overens. Sandsnegler kan vel legge egg som overlever en stund, men dette ser da ikke ut som en slik snegle... Vil gjerne vite litt om sneglen om jeg skal ha den i tanken, men finner ingen informasjon om akkurat den på nettet *sukk*
        Virkelig ingen som vet? Kan det være den samme som ser lik ut, bare den har et brunt skall? For de har jeg hatt i 13 literen tidligere, og de var et herk å bli kvitt
        I want chicken, I want liver, Mjaumix, Mjaumix, please deliver !

        Kommentar

        • chris76
          • April 2006
          • 6

          #5
          tack fö svaren........tycker snäckorna e rätt trevliga-----än så länge....

          Kommentar

          Arbetssätt...