Tror att det är rom på G

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Annaica
    • February 2006
    • 1177

    Tror att det är rom på G

    Har haft mina 4 körsbärsräkor nu i drygt 1 månad. Det har visat sig att jag köpt 3 hanar och 1 hona. Honan är stor och knallröd medans hanarna är något mindre och nästan helt färglösa.

    Har inte sett till honan på ett bra tag, oftast är det hon som syns dels pga färgen men också för att hon håller sig framme mycket.

    Men idag siktade jag henne under en växt, och jag tror hon bär på rom! Bakdelen är mycket större än vanligt (hon var långt bak i akvariet så jag såg inte sååå noga), och bakdelden liksom "bubblade".

    Är det rom på G tror ni?
    Räkbiten


  • Raven
    • February 2005
    • 15385

    #2
    mycket möjligt men chansen att du får räkor som överlever är extremt liten då dom nästan alltid kräver saltvatten.

    om du studsar in i länkgalleriet du hittar i min signatur finns en länk till en sida där Azur fick rom att bli vuxna räkor.
    LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
    Faktatråd Om AkvarieVatten
    Växtakvaristernas Paradis

    Kommentar

    • ralp
      • October 2004
      • 639

      #3
      Grattis - Annaica - då blir det små räkbebisar snart! (Raven - det handlar om körsbärsräkor... inte Amanos)

      Hejhopp. Ralp
      110 Liter > Microrasbora sp. galaxy; Neocaridina sp. "Red Cherry"; Trichopsis pumilus;
      Vittina semiconica; Neripteron auriculata
      18 Liter > Carinotetraodon travancoricus
      16 Liter > Neocaridina sp. "Red Cherry"; Clithon corona

      Kommentar

      • Raven
        • February 2005
        • 15385

        #4
        Ursprungligen postat av ralp
        (Raven - det handlar om körsbärsräkor... inte Amanos)
        HELT övertygad om att det stog amanos när ja läste eller så blandar jag ihop fönstren
        LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
        Faktatråd Om AkvarieVatten
        Växtakvaristernas Paradis

        Kommentar

        Arbetssätt...