Krabbor + salt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Dreeamcatcher
    • August 2004
    • 179

    Krabbor + salt?

    Nu har jag skaffat mina efterlängtade krabbor (sesarma bidens). Är det någon som vet ifall dessa ska ha havssalt i vattnet? PÅ djuraffären sa dom inget, men jag läste på nån engelsk sida att det skulle vara salt..men inte hur mycket?

    Någon som vet om de ska ha det och isånna fall hur mkt ska man blanda i?

    Glad för svar
    Malin
    Driver hemsidan: www.kampfisk.just.nu

    Allt du behöver veta om kampfisken!
  • DannyO
    • December 2005
    • 112

    #2
    Vet inte riktigt om de behöver, jag hade mina i utan i alla fall. Skulle jätte gärna vilja se en bild på hur deras hem ser ut!

    Kommentar

    • Dreeamcatcher
      • August 2004
      • 179

      #3
      Ursprungligen postat av DannyO
      Vet inte riktigt om de behöver, jag hade mina i utan i alla fall. Skulle jätte gärna vilja se en bild på hur deras hem ser ut!

      här är en bild:


      men den är rätt gammal, nu är det även doppvärmare, pump och istället för locket är det täckglas med en lysramp på Sedan har jag sänkt vattennivån så att de kan gå upp ovanför ytan om dom vill.
      Driver hemsidan: www.kampfisk.just.nu

      Allt du behöver veta om kampfisken!

      Kommentar

      • DannyO
        • December 2005
        • 112

        #4
        Men hur mycket har du sänkt vattennivån? har fått för mig att de vill ha sand ovanför ytan med som typ sumpgegga eller vad man ska seja :/ typ så att de kan gömma sig under sanden. och att de ska ha vatten att simma i

        Kommentar

        • Dreeamcatcher
          • August 2004
          • 179

          #5
          Ursprungligen postat av DannyO
          Men hur mycket har du sänkt vattennivån? har fått för mig att de vill ha sand ovanför ytan med som typ sumpgegga eller vad man ska seja :/ typ så att de kan gömma sig under sanden. och att de ska ha vatten att simma i
          jaha, jag har bara en sten som de kan krypa upp på *hm*
          Driver hemsidan: www.kampfisk.just.nu

          Allt du behöver veta om kampfisken!

          Kommentar

          Arbetssätt...