Blir små räkor uppätna av Honungsguarmi/Dvärggurami?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tinet
    • April 2006
    • 93

    Blir små räkor uppätna av Honungsguarmi/Dvärggurami?

    Tänkte mig ha körsbärsräkor eller amanoräkor i en 54liters burk tillsammans med 3 guramis, antingen honungsgurami eller dvärggurami. Undrar om det finns ngn risk att dessa bli uppätna? Kanske att det även kommer finnas en ensam kopparbarb i akvariet, kan denna äta upp räkorna?

  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Kopparbarb & dvärggurami kan i alla fall inte äta amanos, så mycket vet jag.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • Mamma Mia
      • December 2004
      • 2504

      #3
      Ja de blir uppätna, iallafall medans de är små. Ifall du får räkynglingar eller köper icke fullvuxna. Kan nog tänka mig att en o annan vuxen slinker ner i gapet - de är ju inte stora, körsbären!
      Always look at the bright side of life

      Kommentar

      • DannyO
        • December 2005
        • 112

        #4
        Körrsbärsräkorna blir uppätna/jagade av dvärgguramisar och de övriga guramsiarna är större och har ännu lättare att roffa åt sig de små djuren

        Kommentar

        • ralp
          • October 2004
          • 639

          #5
          Jag har själv haft Körsbärsräkor tillsammans med Honungsguramis. De gav sig aldrig på de vuxna men däremot skulle jag tror att de fick i sig några räkbebisar. Körbärsräkorna är dock väldig produktiva om allt är bra ställt för de. Mina förökade sig iallafall.

          Hejhopp. Ralp
          110 Liter > Microrasbora sp. galaxy; Neocaridina sp. "Red Cherry"; Trichopsis pumilus;
          Vittina semiconica; Neripteron auriculata
          18 Liter > Carinotetraodon travancoricus
          16 Liter > Neocaridina sp. "Red Cherry"; Clithon corona

          Kommentar

          Arbetssätt...