Räk frågor.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Luminax
    • July 2005
    • 378

    Räk frågor.

    Hej igen alla ni på zoopet var ett tag sen jag behövde hjälp med mina akvarium men nu är jag tillbaka . Jag märkte att mina otocinlus hade dött i mitt 61 liters akvarium (fråga mej inte varför) Och det är bara en kvar. Och jag vill inte köpa nya för dom var ganska tråkiga och jag tyckte inte att dom var så bra städare som jag hört. Då kom räkor upp i huvudet på mej, jag har hört att dom är fina och roliga och väldigt bra algstädare (äter dom matrester?) . Nu till frågan, hur många kan jag ha i ett 61 liters och går det överhuvudtaget ? Funkar dom tillsammans med 1 par fjärilsciklider och några tetror ? Något speciellt jag ska tänka på ? Vad äter dom ? Och vad för räka tycker ni jag ska ha ? Amano har jag sett i affärer men har en rätt så tråkig färg . Och hur stora blir räkan i fråga? Tack på förhand.
    Zoonen http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=463562
  • ralp
    • October 2004
    • 639

    #2
    Ursprungligen postat av Luminax
    ... Funkar dom tillsammans med 1 par fjärilsciklider och några tetror ? Något speciellt jag ska tänka på ? Vad äter dom ? Och vad för räka tycker ni jag ska ha ? Amano har jag sett i affärer men har en rätt så tråkig färg . Och hur stora blir räkan i fråga? Tack på förhand.
    Läs tråden Räkig Fakta. Där finns det svar på alla dina frågor. Fisksällskapet som du har klarar nog bara Amanos. De andra blir levande foder.

    Hejhopp. Ralp
    110 Liter > Microrasbora sp. galaxy; Neocaridina sp. "Red Cherry"; Trichopsis pumilus;
    Vittina semiconica; Neripteron auriculata
    18 Liter > Carinotetraodon travancoricus
    16 Liter > Neocaridina sp. "Red Cherry"; Clithon corona

    Kommentar

    • Luminax
      • July 2005
      • 378

      #3
      Hej igen jag var nu och köpte mej 2 st räkor som jag tror hette typ "mantis räka"?. Jag har inte hittat nån information om dom ännu skulle nån kunna säga lite om dom ? Eller ge mej någon sida där jag kan kolla runt ?
      Zoonen http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=463562

      Kommentar

      Arbetssätt...