Det blev några räkor till slut! :)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • saralund28
    • February 2006
    • 122

    Det blev några räkor till slut! :)

    Ja idag var jag äntligen iväg och inhandlade lite räkor!

    Har efterfrågat körsbär i hela denna stad men ingen har kunnat få tag på det... Tänkte lite uppgivet att men då får jag väl ta de "tråkiga" amanoräkorna då för de går i alla falla f å tag på... Döm om min förvåning när jag kom till zoobutiken och de ha massor av Chrystal red bäbisar!
    Blev väldigt glad över detta då jag tycker att amanoräkan ser så tråkig ut... Inte min smak...

    Köpte tre stycken och det har varit full fart på dem hela dagen!

    Hoppas att de överlever nu då
    Funderade lite på om jag bör inskaffa lite flingfoder också? Han i zoobutiken trodde inte det var nödvändigt men jag blir så osäker i och med att jag är så grön på detta området... Min "pöl" har varit rullande i drygt 14 dagar, alltså inrett och klart men utan invånare... Räcker den algtillväxten? De är ju små så de kan ju inte äta så värst mycket tycker man...

    Lite bilder på nyförvärven:

    Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


    Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!
  • Zuz
    • February 2006
    • 112

    #2
    Ursprungligen postat av saralund28
    Ja idag var jag äntligen iväg och inhandlade lite räkor!

    Har efterfrågat körsbär i hela denna stad men ingen har kunnat få tag på det... Tänkte lite uppgivet att men då får jag väl ta de "tråkiga" amanoräkorna då för de går i alla falla f å tag på... Döm om min förvåning när jag kom till zoobutiken och de ha massor av Chrystal red bäbisar!
    Blev väldigt glad över detta då jag tycker att amanoräkan ser så tråkig ut... Inte min smak...

    Köpte tre stycken och det har varit full fart på dem hela dagen!

    Hoppas att de överlever nu då
    Funderade lite på om jag bör inskaffa lite flingfoder också? Han i zoobutiken trodde inte det var nödvändigt men jag blir så osäker i och med att jag är så grön på detta området... Min "pöl" har varit rullande i drygt 14 dagar, alltså inrett och klart men utan invånare... Räcker den algtillväxten? De är ju små så de kan ju inte äta så värst mycket tycker man...

    Lite bilder på nyförvärven:

    Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


    http://photobucket.com/albums/f385/s...rrent=1rka.jpg

    Åh så små de är! Jättesöta (finns redan en räktråd, lägg in bilderna där!)

    Kommentar

    • ralp
      • October 2004
      • 639

      #3
      Grattis. Det verkar vara riktiga fina CRs. Med mycket tydliga rödvita ränder. Vad fick du ge för de?

      Läs tråden räkig fakta, där finns massor med nybörjaretips. Har du fortfarande frågor så beskriv ditt räkkar lite mer annars blir det svårt att ge rätta tipsen.

      Välkommen i räkträsket . Hejhopp. Ralp
      110 Liter > Microrasbora sp. galaxy; Neocaridina sp. "Red Cherry"; Trichopsis pumilus;
      Vittina semiconica; Neripteron auriculata
      18 Liter > Carinotetraodon travancoricus
      16 Liter > Neocaridina sp. "Red Cherry"; Clithon corona

      Kommentar

      • tummen
        • March 2005
        • 5199

        #4
        SNART köper du fler, aldeles oavsett pris, TRO MIG!!!!!!!
        Thomas "tummen" Wallén

        Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

        Kommentar

        • saralund28
          • February 2006
          • 122

          #5
          Ja du Tummen, jag tror faktist att du har rätt! De är jätteroliga att titta på!

          Gav 59:-/st för dem. Tyckte det var lite mycket med tanke på att de är så pass små.
          Men jag hade att välja på det och amanoräkorna så valet var inte så svårt... De var ju förvisso billigare men jag gillar dem helt enkelt inte.
          Är väldigt nöjd över mitt val!

          Kommentar

          Arbetssätt...