Reker i en 13 liters tank?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • desiredillusion
    • February 2006
    • 512

    Reker i en 13 liters tank?

    Jeg har en 13 liters tank som har stått på innkjøring i litt over tre uker. Alle verdier er ok, så nå tenkte jeg på å la noen reker flytte inn. Jeg har ikke hatt reker før, men etter å ha lest litt rundt, virker det som om det er lurt å prøve seg på kirsebærreke, om man er nybegynner? Hvor mange av disse bør man ha? Tanken er jo bare 13 liter
    I tanken er det tre planter (vet ikke navn), mangroverot, varmekolbe (stilt inn på 27 grader), grus, en pyntekrukke pluss filtersten. Trenger rekene noe mer? Hva bør jeg gjøre for å gi dem et best mulig liv? Angående fôr, etc
    Jeg har også tenkt på å kanksje ha en fisk oppi der, hvilke fisk kan man ha i en 13 liter, sammen med reker? Eller blir det kanskje for lite?
    Takknemlig for alle svar
    I want chicken, I want liver, Mjaumix, Mjaumix, please deliver !

  • Sonja
    • October 2003
    • 7357

    #2
    Här är en tråd om småräkor, bl a körsbärsräkor. Det borde väl funka med kanske 5 st. Men du får nog sänka tempen i karet, och så bör du nog inte ha någon fisk i. Körsbärsräkorna är otroligt charmiga helt av sig själva, och om inga fiskar hotar dom är dom överallt i karet hos mig i alla fall.
    Alltid nyfiken!
    Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

    Kommentar

    Arbetssätt...