Konstigt uppförande hos Amano?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • CalleAkvarist
    • November 2005
    • 1059

    Konstigt uppförande hos Amano?

    Min ena Amano försöker hela tiden klättra upp från vattnet. Han hoppar upp till ytan och sticker upp nästan hela huvudet utom ögonen och försöker gå upp som om han vore en sköldpadda. Dom andra håller sig på botten och äter och springer, kanske retar fiskarna lite och simmar och hoppar upp ibland.Men dom sticker aldrig upp huvudet! Termometern är nu diagonalt placerad med halva ovanför ytan. Har ochså flytväxter. Han försöker hela tiden att klättra upp och sola sig! Han sticker också upp sina klor ibland. Är detta verkligen normalt? Räkan är ganska ung. Ser faktiskt riktigt galet ut när han sticker upp huvudet. Alltså inte som när en fisk snappar luft utan han sticker upp huvudet ovanför vattenytan och försöker komma upp på torra land!
  • CalleAkvarist
    • November 2005
    • 1059

    #2
    Kan tillägga att han ibland också äter vid ytan.

    Kommentar

    • DannyO
      • December 2005
      • 112

      #3
      vissa av mina amanos simmar upp till ytan som du beskriver som din gör men det är inte ofta men ganska vanligt då jag matar dem då försöker de simma och fånga matbitarna på ytan

      Kommentar

      • Raven
        • February 2005
        • 15385

        #4
        har en amano som simmat uppåner för att fånga flingfoder.
        men även varit med om räkor som försökt klättra upp ur vattnet pga dåligt vatten, nitrit.
        LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
        Faktatråd Om AkvarieVatten
        Växtakvaristernas Paradis

        Kommentar

        • CalleAkvarist
          • November 2005
          • 1059

          #5
          Dom har slutat med det nu!

          Kommentar

          Arbetssätt...