Vilken fisk kan man ha med räkor?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • miiaoo
    • January 2006
    • 2815

    Vilken fisk kan man ha med räkor?

    Jag har en gabonräka och två glasräkor och dom hinner inte få tag i tillräcklig med mat i stora akvariet pga dom snabba fiskarna som också bor där.
    Är det någon som har förslag på någon fisksort som dels är fredlig mot räkorna och som dessutom inte är snabb och glupsk... _?

    Vad har ni för fisk med era räkor och hur funkar det?

    Jag har kardinaltetror, rödmunstetror, rubingurami och siamesiska algätare samt en L-mal som bråkar med gabonräkan..

    Dom måste flytta men jag vill inte bara ha 3 räkor i nya 50-liters..

    Förslag?
    Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

    Kika gärna in i min dagbok!
  • SeanChai
    • May 2005
    • 498

    #2
    "glasräkorn" ska nog inte var anågot problem så länge du matar dina fiskar, dom är väl och "jagar" efter mat på backen och var det nu månne finnas lite. om du ser att dom itne får något får du kanske testa att "lägga" ner någon maltablett eller liknande, räkorna brukar ta sånt och simma iväg med för att ätas på annat håll.

    med gabonräkan är det väl svårare, enligt en del här på forumet så "brukar" inte filtreringsräkor få i sig tillräckligt med mat och därmed svälter till döds. har läst att det är prat om att man måste "mata" dom, stoppa ner maten i "munnen" (ja, vad det nu heter på en räka).

    hur som helst, jag tror nog gabonräkan passar bättre i det större akvariumet bara för att det borde finnas mer matrester / partiklar som den kan filtrerar i vattnet än i ett litet akvarium.

    hoppas någon mer kunning hoppar in och kan hjälpa dig med lite svar.

    // SeanChai
    Min Zon

    Kommentar

    Arbetssätt...