Foder till gabonräkor?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • xphaze
    • September 2005
    • 18

    Foder till gabonräkor?

    Postar frågan här istället för foderavdelningen, om någon moderator misstycker så flytta gärna tråden.

    Jag har precis skaffat två gabonräkor (Atya Gabonensis) som jag har i ett 120L akvarium tillsammans med 20 neontetror och lika många guppy-yngel. Jag har försökt mata dessa med smulat flingfoder som jag rört ut i vattnet, men fiskarna hinner äta upp allt före räkorna. Jag har dessutom testat med algtabletter, men räkorna tycks ignorera dessa. Vad ska jag utfodra dom med egentligen? Vill ju inte att mina kära filurer svälter ihjäl.
  • miiaoo
    • January 2006
    • 2815

    #2
    jag har

    beställt ett foder från Ocean Nutrition. Det heter Sinking Wafers. Jag får det troligtvis nästa vecka, jag kan skriva då och berätta vad min Gabonräka tycker om det..

    Det är ett helfoder för fisk som sjunker till botten så räkan förhoppningsvis ska ha tid att ta det...
    Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

    Kika gärna in i min dagbok!

    Kommentar

    • Tastyfish
      • February 2005
      • 1761

      #3
      Min gabonräka käkar allt den kommer över men det blir oftast matrester och sånnt och den har överlevt relativt länge, varje gång ja ser den slänger ja ner lite pulveriserat flingfoder så den får nått o filtrera!
      Min Zoon 250l Terrarium 250l Akvarium
      Phelsuma Madagascariensis Kochi 1.1
      Måste skaffa mig fler djur!

      Kommentar

      • xphaze
        • September 2005
        • 18

        #4
        Jag har testat med Wardley Shrimp Pellets Formula men fiskarna fullständigt dammsuger botten så den blir inget kvar åt de skyggare räkorna. Funderar på att konstruera en lång pipett av silikonslang och "sondmata" dom jäklarna

        Ursprungligen postat av miiaoo
        beställt ett foder från Ocean Nutrition. Det heter Sinking Wafers. Jag får det troligtvis nästa vecka, jag kan skriva då och berätta vad min Gabonräka tycker om det..

        Det är ett helfoder för fisk som sjunker till botten så räkan förhoppningsvis ska ha tid att ta det...

        Kommentar

        • Raven
          • February 2005
          • 15385

          #5
          kör krossat flingfoder själv och det verkar min räka tycka om.
          LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
          Faktatråd Om AkvarieVatten
          Växtakvaristernas Paradis

          Kommentar

          • batski
            • October 2004
            • 8891

            #6
            Det finns fodertabletter som smular sönder när de har legat i vattnet någon minut. Det borde funka.
            "The animals of the world exist for their own reasons.
            They were not made for humans
            any more than black people were made for whites
            or women for men." - Alice Walker

            Kommentar

            • Raven
              • February 2005
              • 15385

              #7
              spirulinapulver funkar annars.
              LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
              Faktatråd Om AkvarieVatten
              Växtakvaristernas Paradis

              Kommentar

              Arbetssätt...