Lek?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • CalleAkvarist
    • November 2005
    • 1059

    Lek?

    Hej! Jag har 2 glasräkor tillsammans med kardinaltetra, sorgmanteltetra och corydoras, och kan räkor leka? Jag har ett yngelkar berett där de små kan vara tills de blivit större. Är de "levandefödare" eller äggläggare? Jag har alla växter de gillar, de har gömställen och allt och de springer runt som galna i karet. Bäst av allt är fyren som dom springer på! Dom får tillräckligt med mat, delar tabletter med malarna och får också tag i lite TetraMin. Dom ser ju riktigt välmående ut. I affären simmade dom i en 4 liter Deco-Art, så dom trivs nog nu :-)!! Skulle vara kul med räkyngel, jag köpte dom sista för 79 kr/st! Superdyrt tycker vi. Hoppas det blir en lek!
  • CalleAkvarist
    • November 2005
    • 1059

    #2
    Idag är jag tvungen att flytta akvariet till Sundbyberg. Blir det en chock för räkorna så att dom blir för räddá för att leka? Fiskarna klarade en nattlig snabbstädning då vattnet var grumligt.

    Kommentar

    • CalleAkvarist
      • November 2005
      • 1059

      #3
      Räkorna mår bra :-)! Ingen som vet nåt om leken? Kan tillägga att affären hade fel, detta är KÖRSBÄRSräkor. Inte Glasräkor!

      Kommentar

      • CalleAkvarist
        • November 2005
        • 1059

        #4
        Svara gärna! Jag ska starta upp ett kar där jag ska odla körsbär eller CrystalRed! Karet inhandlas någon gång nästa vecka.

        Kommentar

        Arbetssätt...