Räkig fakta...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • drd
    svarade
    Ursprungligen postat av Sonja
    Riktigt snygga dom här också

    E ju dom jag fick hem från tyskland på alla korten

    Lämna en kommentar:


  • Sonja
    svarade
    Ursprungligen postat av Lenmar
    Å nu står jag i kö, bara så du vet. Ooups.... nu kanske man får en banna för man gamar sig . Tyckte dina humlor var jättesnygga. Jag har två som ser faktiskt snyggare ut än dina men fem som inte alls har de breda ränderna. Jag var dessutom så smart att jag blandade svart diabassand med engelsk sjösten i min humleburk... Sååå, hur stora är då oddsen att överhuvudtaget se dem??
    Riktigt snygga dom här också

    Lämna en kommentar:


  • LinneaHYLK
    svarade
    Hur ser man at amanoräkan är klar att ägga? Och vad för salt ska man ha i karet där de ska födas?

    Lämna en kommentar:


  • drd
    svarade
    Jag har svart rådasand/bläster silikat i mitt
    Dom syns rätt bra på den men ännu bättre på löven i karet.

    Lämna en kommentar:


  • drd
    svarade
    Lovar , hittar jag smått ska du få några

    Lämna en kommentar:


  • Lenmar
    svarade
    Ursprungligen postat av drd
    Så nu satt jag en stund framför räkkuben och fick till ett par skapliga kort med den gamle sonykameran iaf.

    Man ser ägg under räkan på första kortet
    Hoppas verkligen det blir små mini av dessa söta dyrgripar
    Å nu står jag i kö, bara så du vet. Ooups.... nu kanske man får en banna för man gamar sig . Tyckte dina humlor var jättesnygga. Jag har två som ser faktiskt snyggare ut än dina men fem som inte alls har de breda ränderna. Jag var dessutom så smart att jag blandade svart diabassand med engelsk sjösten i min humleburk... Sååå, hur stora är då oddsen att överhuvudtaget se dem??
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • drd
    svarade
    Så nu satt jag en stund framför räkkuben och fick till ett par skapliga kort med den gamle sonykameran iaf.

    Man ser ägg under räkan på första kortet
    Hoppas verkligen det blir små mini av dessa söta dyrgripar
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Sonja
    svarade
    Nej just mina Burmaräkor är vanliga Caridinor. Dom är lite större än t ex CR. Men dom får väldigt liten rom, men mycket. Jag köpte dom under namnet Caridina spec. "Burma" och det betyder bara att dom är Caridinor och kommer från Burma men inte har något ordentligt namn. Fast jag vet inte vem som kallat dom spec. Dom kan ha ett namn som jag inte vet om.

    Lämna en kommentar:


  • miluhe
    svarade
    Har jag rätt att Burmaräkor är filterräkor. Jag letar efter sådana i Malmötrakten. Jag måste
    även rekomendera Atya Gabonensis väldigt trevliga räkor blyga i början men nu tar de över akvariet fajtas med fiskarna om goda pellets och syns mycket verkligen stora favoriter.

    Lämna en kommentar:


  • Sonja
    svarade
    Ursprungligen postat av drd
    Ska försöka få till ett par bra kort sonja

    Nu är dessutom tetrorna flyttade till ett annat kar för dom skulle försöka sig på att käka körsbärsräkor minsann
    Jag ser fram emot lite trevliga foton
    Jasså dom började jaga körsbär? Dom ser väl ut som jätteartemia förstås

    Lämna en kommentar:


  • drd
    svarade
    Ska försöka få till ett par bra kort sonja

    Nu är dessutom tetrorna flyttade till ett annat kar för dom skulle försöka sig på att käka körsbärsräkor minsann

    Lämna en kommentar:


  • Sonja
    svarade
    Ursprungligen postat av drd
    Dom som är på den bilden på simontorps hemsida har ju inte nåt vitt i sig som mina har

    Ska genast fiska upp tetrorna btw innan dom ens drömmer om att käka småräkor till frukost !
    Det är just det täckande vita man vill åt, och täckande svart (inget ofärgat mellan ränderna).
    Jag tror du gör klokt om du flyttar tetrorna
    Kan du inte fota dom mer, jag njuter verkligen av räkbilder. Gärna hona med rom om det går.
    Och lägg upp i ditt album, Kjell håller på och gör en skaldjursavdelning och det behövs säkert massor av bilder dit

    Lämna en kommentar:


  • drd
    svarade
    Dom som är på den bilden på simontorps hemsida har ju inte nåt vitt i sig som mina har

    Ska genast fiska upp tetrorna btw innan dom ens drömmer om att käka småräkor till frukost !

    Lämna en kommentar:


  • Choffe
    svarade
    söker man på det latinska namnet så visas massor olika räkarter, typ alla som finns känns det som, men denhär bilden fanns bla.....


    mvh christoffer

    Lämna en kommentar:


  • Choffe
    svarade
    Ursprungligen postat av ralp
    Drds fina svartvita räkor är nog inga humlor utan black&white biräkor i så kallad japankvalité.
    jag sökte på "biräka" på google och då visade det sig att simontorp har såna, men på bilden är dom självklart inte lika fina som drd:s men jag vet ju inte om det är samma räkart! men jämför man drd:s "biräka" med simontorps "biräka" så skulle det faktiskt kunna vara samma art.........

    enligt simontorp så heter den Neocardinal sp.....

    mvh christoffer
    Senast redigerad av Choffe; 04 November 2006, 11:18.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...