Nu så har jag sett några räkyngel!
Så antingen så var rommen befruktad innan jag fick hem räkorna, eller så har jag någon hane som simmar omkring lite obemärkt =)
Kul i alla fall att se dom så små, hoppas dom trivs och växer upp!
Underbart Det var kul att läsa. Misstänker du lite svagt att det kan ha varit någon hane med ändå?
Underbart Det var kul att läsa. Misstänker du lite svagt att det kan ha varit någon hane med ändå?
Nu ser jag någon utan äggfläck, men det kan ju också vara en hona utan ägg för tillfället... För den är skapligt stor och väldigt röd, så just det talar ju för att det är en hona...?
Jag hittade till min glädje en tigerhona till med rom, och det är hon som är lika snyggt randad som hanen jag hoppades var pappa till den andra honan blivande yngel.
Tack ska du ha Visst är dom snygga, dom som är randigast? Men inte lika randiga och intensiva som på andra bilder jag sett. Dom ska kunna ha mer orange fram- och baktill.
Jag gissar att dom går med rommen i fyra veckor som CR? Hm... måste nog starta lite fler småkar Jag borde plocka ut de randigaste tigerrungarna, om det blir några, och försöka få dom snyggare i färgen. Det här kan ju dra iväg hur långt som helst
Nu saknas väl nästan bara "de gröna", av det man kan få tag i här i Sverige.
Jag hittade just en död, "höggravid" körsbärshona i mitt kar!!!
Kan det vara värmen? Där är 29 grader nu...!!!
Jag lägger i pet-flaskor med fruset vatten i, häller i kallvatten då och då och har persiennerna nedfällda.
Finns väl inte mycket mer att göra... Dom övriga invånarna verka OK - hittills...
Så, hur varmt vatten tål dom egentligen???
Kontrollera att hjärnan är inkopplad innan munnen ansluts
Kommentar