Räkäggskatastrof!!!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gummiankan
    • October 2005
    • 407

    #16
    Jo, det är lite lagom kul. Speciellt som hon ynglade och det resulterade i grummligt vatten och sen nitrit uppe på det. Sen att mollysarna höll på att spricka av övergödning gjorde inte saken bättre...

    Och slutar det där...? NEEEJ. Min sambo ville vara snäll och köpa en fisk till mig. Sagt och gjort, för de påstod att den inte blev mer än 10 cm och att det inte var en stimmfisk.... vad var det för fisk då? en SILVERHAJ! Nördar....

    Kommentar

    • C.Ciklid
      • February 2005
      • 12055

      #17
      Kan inte låta bli och skratta... Förlåt! Jag har nämligen själv en man som tycker det är kul att släpa hem lite allt möjligt.. utan någon koll. Malar i alla storlekar och nu de två blå hummrarna/kräftorna... Tur att malarna är så stora att skaldjuren får stryk av dem. Han har med stått och glott på både maroonhaj och malhaj.. Och jag har sagt..: aldrig! Kommer Du hem med nån av dessa åker jag direkt tillbaka till affären med dem. Har förklarat för honom varför.. men han har svårt att hålla fingrarna i styr ändå.. Karlar... *suck

      //Camilla
      De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

      Kommentar

      • Gummiankan
        • October 2005
        • 407

        #18
        jo det där är ett bekant beteende. Samtidigt som han införskaffade silverhajen, köpte han även en hajmal, en albino, och om jag säger att den är ful så räcker det liksom inte till. Den är en styggelse utan motsvarihet... Skelögd, slemmig, grisrosa och helt utan någon form av förstånd. Den simmar runt som en galning på en liten yta, sen byter den yta, och igen runt runt runt. Sen har den ju lite instinkt, den kan spela död... det är bara det att den gör det när den är hotat, och det största hotet är räkan.... som blir överlycklig för att han inte simmar iväg.
        Jag tror det är ordet haj som lockar dem, även piraya är lockande... Sen eftersom det är han som skall ge mig julklappen är det lite svårt att säga att han inte får välja någon fisk att ha i det. Jag bävar...

        Kommentar

        • C.Ciklid
          • February 2005
          • 12055

          #19
          När min man släpade hem en gibbicep (sugmal) på 25-30cm höll jag på att grina ihjäl mig.. Trevligt att ha den där simmandes vid händerna när man gröpar i karet.. De blåa odjuren gör allt för att komma åt en.. försöker klättra på slamhäverten m.m... Restan av malarna gömmer sig i grottorna.. men de finns där...

          //Camilla
          De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

          Kommentar

          • Pada
            • October 2005
            • 48

            #20
            kan det vara en Brasiliansk boxarräka du har? jag har två sådana nu, den ena har ynglat (eller vad det nu heter med räkor) av sig en gång, men det tog ett dygn, sen hade mina guppyyngel käkat upp dom.

            Den passar in på din beskrivning. Mina är också ett par riktiga fulingar som käkar andra fiskar. Eller ja, ibland är dom "snälla" och käkar bara fenorna.
            Började med att en av dom satt och kalasade på en pansarmal. Kom in i rummet och såg att den satt med en pansarmal i klorna som om det vore en chipspåse och käkade fenor. Sen flyttade jag i kris över dom till ett kar där jag bara hade lite större fiskar som jag trodde dom inte skulle kunna ta. Lik förbannat flöt där runt en dvärggurami utan fenor ett par dagar senare.

            Kommentar

            • Gummiankan
              • October 2005
              • 407

              #21
              Nej tyvärr, på beskrivningen låter det exakt men min är inte så fint tecknad och har längre klor. Snart kommer hon åka tillbaka till zoot asså, för det som hen ser som snacks ser jag som en ordentlig utgift om hon fortsatter äta en pansarmal per natt!

              Kommentar

              • Pada
                • October 2005
                • 48

                #22
                Ursprungligen postat av Gummiankan
                Nej tyvärr, på beskrivningen låter det exakt men min är inte så fint tecknad och har längre klor. Snart kommer hon åka tillbaka till zoot asså, för det som hen ser som snacks ser jag som en ordentlig utgift om hon fortsatter äta en pansarmal per natt!
                verkligen inget att vara besviken för. Br. Boxarräka är en redig terrorist. Rolig att titta på förvisso, men inte lika rolig när dom har ihjäl eller stympar de andra fiskarna i karet.

                Kommentar

                • Gummiankan
                  • October 2005
                  • 407

                  #23
                  Nej du, på beteendet värkade det som en exact kopia. Hon är ett monster, men eftersom min sambo redan döpt henne är det lite synd att lämna bort henne. Hon skall from nu få torskblock på inrådan av zooaffären...

                  Kommentar

                  Arbetssätt...