Skaldjur med guldfiskar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Simon B
    • January 2005
    • 395

    Skaldjur med guldfiskar?

    Hej. Jag har ett litet 89l akvarie där jag förvarar mina guldfiskar på vintern,vilka normalt går i våran damm. Jag funderade nu på om jag skulle kunna ha någon eller några sorters skaldjur tillsammans med guldfiskarna?
    Sen tänkte jag också undrat om man kan skapa ett slags skaldjurs sällskaps akvarie med räkor krabbor och snäckor t.ex.

    Ge gärna tips och bilder på olika räkor, krabbor och sniglar om det skulle funka med guldfiskarna.

    Tack för svar!
    Mina akvarier:

    180l Sällskap
    112l SA biotop
  • Tastyfish
    • February 2005
    • 1761

    #2
    tror att dom små som är harmlösa blir mat och dom stora som skadar ptja skadar? .

    har ingen erfarenhet men ska finnas kräftor som inte skadar fiskar men dom blev ju stora.
    Min Zoon 250l Terrarium 250l Akvarium
    Phelsuma Madagascariensis Kochi 1.1
    Måste skaffa mig fler djur!

    Kommentar

    • SeanChai
      • May 2005
      • 498

      #3
      problemet med att blanda en massa skaldjur är väl att genom deras naturliga beteende (instinkt) skulle döda varande. dom ser väl andra som mat. läste om några kräftor som "fiskade" ur sniglar ur skalen och åt upp dom. sen har du ju problemet med ömsning, som alla säger så brukar dom passa på att ta död på varandra när dom ömsar.

      guldfiskar och "djur"...som Tastyfish säger så blir nog dom små mat och dom stora kommer att skada fiskarna, om inte äta upp dom så iaf slita sönder fenorna.


      // SeanChai
      Min Zon

      Kommentar

      Arbetssätt...