Andra amanosorter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Igamrion
    • December 2004
    • 37

    Andra amanosorter

    Är det någon som vet hur man i Sverige kan få tag på andra amanosorter än den vanliga Caridina Japonica?
    Tex. Cardina sp. Crystal-Red

    eller nåt liknande?
    Finns det nåt problem med att ha flera olika räksorter i samma kar?
    Mvh Fredrik T
    Senast redigerad av Igamrion; 11 September 2005, 20:17.
    / Fredrik
  • Queen of frogs
    • May 2005
    • 80

    #2
    Kolla på trådar här i denna kategoriu, har varit massor om surr vad som passar ihop o till vilken storlek på kar o till vilka fiskar dom passar till.
    Det finns olika utbud på olika butiker o i olika städer....


    Här finns det en massa sorter..

    MVH Ann

    BTW Du kommer inte ångra dig om du köper amono, otroligt coola djur!

    Kommentar

    • Azur
      • March 2003
      • 12946

      #3
      De där små (de är bara runt 2cm) färgglada räkarterna (bumblebee, crystal red etc) dyker upp lite då och då i välsorterade zooaffärer (t.ex. Akvarielagret här i Stockholm). De är lättodlade, så jag är lite förvånad över att ingen startat odling här i sverige.
      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

      Kommentar

      • Tastyfish
        • February 2005
        • 1761

        #4
        Ursprungligen postat av Azur
        De där små (de är bara runt 2cm) färgglada räkarterna (bumblebee, crystal red etc) dyker upp lite då och då i välsorterade zooaffärer (t.ex. Akvarielagret här i Stockholm). De är lättodlade, så jag är lite förvånad över att ingen startat odling här i sverige.
        azur ang det så vet jag några som ska starta odlingar till ex. daniel gullberg. han ska börja sälja whitepearl och bumblebee inom nån månad och säljer körsbär billigt just nu. akvarie lagret ska kunna ta in sånna och andra akvarie butiker också.
        Min Zoon 250l Terrarium 250l Akvarium
        Phelsuma Madagascariensis Kochi 1.1
        Måste skaffa mig fler djur!

        Kommentar

        Arbetssätt...