Kräftmat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rolle85

    Kräftmat

    Hejsan, jag undrar var man får tag i kräftmat på burk. Vad jag förstått ska de finnas som nått slags torrfoder som sedan ska sjunka till botten då eller? Köper man detta inne på en vanlig zooaffär?

    mvh Henke
  • sockerconny
    • October 2004
    • 2349

    #2
    Ang. kräft-torrfoder, det har jag tyvärr ingen aning om.
    För övrigt kan nämnas att de dock glupskt gärna sätter i sig algtabletter, räkpellets....ja egentligen vad som helst som är ätbart.

    Kommentar

    • SeanChai
      • May 2005
      • 498

      #3
      som sockerconny säger så äter dom det mesta. jag har en långarmad kräfta och han äter allt som kommer ner i akvariumet, vare sig det är algtabletter, räkmix, röda mygglarver, flingfoder eller fingrar när man ska fixa något i karet =)


      // SeanChai
      Min Zon

      Kommentar

      • Zybeer
        • July 2002
        • 699

        #4
        Kräftor är ju verkligen allätare, de äter allt som faller till botten. Vad gäller särskild kräftmat har jag köpt en sorts "skaldjursmat" som heter Crab Cuisine. Små stavar som faller till botten och innehåller en hel del mineraler och dylikt som ska vara bra för deras skalutveckling. Köpte det på en vanlig zoobutik. Men bara de får lite variation i födan med en del grönt kommer de att må bra.

        MVH
        /Jens
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=378207

        Kommentar

        • Rolle85

          #5
          okaj!

          Kommentar

          • Rolle85

            #6
            Jo jag har ju fått en massa kräftungar, igår flyttade jag över typ 20st ungar till en egen burk....de verkar tycka om kattmat på burk väldigt mycket då de alla satt o drog i matbiten =)


            mvh Henke

            Kommentar

            • Raven
              • February 2005
              • 15385

              #7
              torr eller blöt foder ?
              LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
              Faktatråd Om AkvarieVatten
              Växtakvaristernas Paradis

              Kommentar

              • Kyssguramin
                • October 2006
                • 227

                #8
                funkar det bra att mata med hundmat? jag läste någonstans att man kan mata med uppblött sådan. tacksamför svar (vet att det är sen att svara på denna tråd men det är iaf inom samma ämne

                Kommentar

                Arbetssätt...