körsbärsräka

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Raven
    • February 2005
    • 15385

    körsbärsräka

    mors.
    har läst att körsbärsräka äter mycke alger men finns det någon alg den inte äter ?

    kan jag ta bort täckglasen utan att riskera att nån sticker ut ?

    Mvh
    Raven
    LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
    Faktatråd Om AkvarieVatten
    Växtakvaristernas Paradis
  • gladhertha
    • February 2005
    • 1755

    #2
    Ta inte bort täckglaset! Har en bakgrund som är lite över ytan där jag hela tiden får plocka bort räkorna. De hoppar bra du!
    Mvh Hanna
    Min Zoon

    Kommentar

    • ralp
      • October 2004
      • 639

      #3
      Hej,

      jag har haft och ha körsbärsräkor från Sverige och från Tyskland. Ingen av de käker alger, det som stå på petshrimp kan jag altså inte bekräfta.

      Alla mina kar är utan täckglas - hittils har ingen rymmt. Om inte vattnet går precis upp till kanten kommer det nog inte vara ett problem.

      Lycka till! Hejhopp. Ralf
      110 Liter > Microrasbora sp. galaxy; Neocaridina sp. "Red Cherry"; Trichopsis pumilus;
      Vittina semiconica; Neripteron auriculata
      18 Liter > Carinotetraodon travancoricus
      16 Liter > Neocaridina sp. "Red Cherry"; Clithon corona

      Kommentar

      • gladhertha
        • February 2005
        • 1755

        #4
        Ralp å jag verkar ha olika åsikter när de gäller täckglaset Men de förstås. Kan tänka mej de är svårare att rymma ur en skål när man är räka i motsatt i ett 63l där bakgrunden är som ett "trappsteg" ut ur karet.
        Mvh Hanna
        Min Zoon

        Kommentar

        • Raven
          • February 2005
          • 15385

          #5
          har vatten nästan ända upp till kanten så täckglaset får va kvar tills jag fixat ett fint nät.

          mina räkor är ofta på vallisnerian som har trådalger på sej och ser att dom gör rent.
          ofta i javamossan och letar mat och rötterna älskar dom.
          har en anubias som dom ofta e på också.

          jag matar försiktigt så räkorna har inte så mycke val om dom vill överleva men då jag ser att dom tar alger så ser jag ingen orsak till att mata extra just till räkorna.
          LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
          Faktatråd Om AkvarieVatten
          Växtakvaristernas Paradis

          Kommentar

          Arbetssätt...