Dessa PARASITER

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fredrikakesson
    • November 2003
    • 1363

    Dessa PARASITER

    Hallå

    Jag har sniglar som förföljer mig.Trots att jag kokade roten från gammel akvariet så följde sniglarna med.Tänkte testa anti snigelmedel.Någon som har testat någon av dom här med reslutat?

    Fredrik
  • kentk
    • January 2004
    • 865

    #2
    Halloj !

    Fick en jäkla massa sniglar med växter jag köpt, provade ett snigelmedel enligt instruktion 4 ggr, det hjälpte inte.

    De verkar vara helt omöjliga att bli av med..

    Nu har jag som små bajskorvar på bladen hela tiden

    Det medlet jag provade var iofs inget av de tre som PWSS har på den länken du klippte med...
    Senast redigerad av kentk; 22 May 2005, 20:38.
    Vision 180L

    Kommentar

    • peppito
      • December 2003
      • 1612

      #3
      Jag har också haft problem med snäckor till och från förut. Men sedan ett halvår har jag inga längre. Mina botior har gjort underverk.

      Tyvärr är ju snäckor något som man får på köpet med växterna. Bara att gilla läget, not! Jag vann kampen med hjälp av botior. jag rekommenderar dem framför medel eftersom de alltid är aktiva.
      "du ångrar bara det du inte gjorde"

      Kommentar

      • gickan_87
        • November 2003
        • 1873

        #4
        Mina botior käkar inte sniglar längre..

        Kommentar

        • peppito
          • December 2003
          • 1612

          #5
          Testa att inte mata dem så mycket i så fall. Har de väl lärt sig att äta dem så brukar de fortsätta.
          "du ångrar bara det du inte gjorde"

          Kommentar

          • kentk
            • January 2004
            • 865

            #6
            Nu går jag lite från ämnet men är botior skygga fiskar ?

            Tycker mest mina ligger och trycker i en grotta, de liksom gräver ner sig i gruset och lägger sig gärna på sniskan under en sten...

            Nån gång ibland kommer de fram och "knackar" på fodertabletterna... (i det akvariet har jag iofs inga problem med snäckor)

            Kanske skulle köpa 2 och stoppa ner i växtakvariet så de får käka rent i snigelskogen
            Vision 180L

            Kommentar

            • Glenn
              • April 2002
              • 3904

              #7
              Jag föredrar att ha lite sniglar/snäckor i mina burkar eftersom att dem käkar upp foderrester, så om du inte har massvis med sniglar/snäckor så tycker jag att du bara ska låta dem vara. Jag tog död på mina sniglar/snäckor när jag hade massor genom att mosa dem med fingarna mot tex rutan sen så var alla fiskar där och käkade, tog iofs ett tag men nu så finns det bara ett par stycker kvar i burken som håller efter foderresterna.
              Mvh /Glenn

              Min Zoon

              Kommentar

              • kentk
                • January 2004
                • 865

                #8
                Problemet är att de verkar yngla av sig, det sitter små bajskorvar på bladen (massor)
                Vision 180L

                Kommentar

                Arbetssätt...