Amono+scalare??!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • snus_mumrik
    • May 2005
    • 150

    Amono+scalare??!!

    HEJSAN


    Jag undraer om det går att ha scalare+tigerbarb+amono räkor i mitt 63liters?

    SNÄLLA SVARA
  • gladhertha
    • February 2005
    • 1755

    #2
    Titta på Zoopets artbeskrivningar. Amano står inte där men det funkar i ditt akvarium i storlek iaf.
    Mvh Hanna
    Min Zoon

    Kommentar

    • Glenn
      • April 2002
      • 3904

      #3
      Ursprungligen postat av snus_mumrik
      HEJSAN


      Jag undraer om det går att ha scalare+tigerbarb+amono räkor i mitt 63liters?

      SNÄLLA SVARA
      Hejsan!

      Tyvär så är ditt akvarium för litet för att du ska kunna ha scalarer eller tigerbarber. Båda två behöver ett större akvarium för att dem ska växa ordentligt och för att dem ska trivas och må bra

      Titta på artbeskrivningarna och se om det kanske finns någon annan fisk som intresserar dig och som du kan ha i din burk, lovar att du säkert kommer hitta något

      Mvh/Glenn
      Mvh /Glenn

      Min Zoon

      Kommentar

      • Morellen
        • November 2003
        • 4349

        #4
        Det är vikligt att tänka på att inte köpa fiskar som blir för stora för akvariet. Skalarer måste ha höga akvarium för att de skall kunna växa rätt. Även i ett större akvarium brukar man avråda från att hålla skalarer och tigerbarber ihop eftersoim tigerbarber kan vara fenbitare och ge sig på skalarernas långa fenor.
        Skalarer kan dessutom få för sig att amanoräkorna skulle vara en god middag...
        Du kanske kunde pröva med Amanoräkor, ett par fjärilsciklider och några kuhliålar? (eller ett stim med någon liten tetra)
        http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

        "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
        (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

        Kommentar

        • snus_mumrik
          • May 2005
          • 150

          #5
          någon som har fler förslag?
          väldigt tacksam för svar och medans jag håller på så har jag redan scalarerna och tigerbarberna men kan man byta in dem mot andra fiskar i en zoo-affär?
          TIGERBARBERNA=GRÖNA
          SCALARERNA=GULD/SILVER MED SVARTA PRICKAR

          Kommentar

          • Paniktandborste
            • March 2005
            • 330

            #6
            du skulle kunna fråga i butiken där du köpte dem är de shyssta så låter de dig byta mot något bättre för det akvariet
            Aka Pixel eller Bildpunkt

            Kommentar

            • snus_mumrik
              • May 2005
              • 150

              #7
              oh shit scalarerna har fått ägg vad ska jag göra?????

              Kommentar

              Arbetssätt...